"טריק של ברקוביץ"

העתירה לפסילת מועמדותו של משה ליאון נדחתה על הסף

נדחתה הבקשה לפסול משפטית את מועמדותו של משה ליאון בבחירות שייערכו בירושלים בשבוע הבא - אותה הוא הגדיר כ"טריק מבית מדרשו של ברקוביץ", יריבו המר (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ליאון וברקוביץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"לא מצאתי עילה להתערבותי" - כך פסק היום (חמישי) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, ודחה את העתירה שביקשה לפסול את מועמדותו של משה ליאון לראשות העיר.

כזכור, חמישה ימים לפני הסיבוב השני בבחירות בבירה, בהן רץ ליאון מול עופר ברקוביץ, הגיש הפעיל החברתי הוותיק עזי נגר, איש שמאל מוכר בירושלים, עתירה משפטית שנועדה לפסול את ליאון בנימוק שהוא לא צפוי לכהן כחבר מועצה לאחר שלא השיג בבחירות מספר קולות תושבים העולים כדי מנדט.

לפי העתירה, "ליאון נכשל כישלון מוחלט כראש רשימתו", ובשל כך, "מועמדותו, אם אכן תקוים למרות שאין לו מקום במועצת העיר, תהווה עיוות בלתי סביר של שיבוש בהרכב מועצת העיר ועיוות רצון הבוחר".

במטה ליאון ייחסו את העתירה ליוזמה של אנשי ברקוביץ מתחרהו - אף שהעותר הכחיש זאת - והגיבו: "מדובר בניסיון פאתטי לקושש יחסי ציבור. אנו מצפים מבית המשפט לדחות אותה על הסף, ולחייב את העותרים בהוצאות עונשיות".

מעבר לכך, ליאון עצמו כזכור הסביר את מיעוט הקולות עבור רשימתו בכך שעל פתק הבחירה בה הם שכחו לכתוב שהיא בראשות 'משה ליאון המועמד לראשות העיר', כך שאנשים לא ידעו לשייך אליו את הסיעה.

היום כאמור דחה שופט 'המחוזי' ארנון דראל את העתירה נגד ליאון, וכתב בין היתר: "החור מכיר במפורש באפשרות שאדם ייבחר לכהונת ראש רשות מקומית, אף כאשר רשימתו אינה זוכה במנדט ואין לה חבר במועצת העיר".

"על יסוד האמור, העתירה מסולקת על הסף", חרץ בית המשפט המחוזי בירושלים.

המועמד משה ליאון, שכזכור צבר לאחרונה תאוצה בתמיכה רשמית של רוב הסיעות החרדיות והדתיות בירושלים, הגיב להחלטת ביהמ"ש במלים הבאות: "עוד טריק מבית מדרשם של ברקוביץ וחבריו נדחה על הסף"...

יצוין, כי מטה ברקוביץ סירב לספק התייחסות רשמית להתפתחות זו, אך גורם במטה ל'כיכר השבת' הכחשה מוחלטת למעורבות כלשהי שלו בעתירה שנדחתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר