דייטש הוקלט. האזינו

השר דרעי התרברב? 'בעל הבית לא יהיה ליאון - אלא אנחנו'

דרעי התבטא באוזני חבר מועצה מאגודת ישראל באופן די פוגעני כלפי האדמו"ר מגור וחבריו ל'מועצת', ואף הודה שהוא ישלוט בעיר במידה ומשה ליאון ינצח בבחירות - כך לטענת יוסי דייטש, שהוקלט בסתר (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בחשוון תשע"ט | 08.11.18
דייטש מספר על דרעי. ההקלטה (מתוך 'החדשות')

בהקלטה של יו"ר אגודת ישראל בירושלים יוסי דייטש, שנחשפה הערב (חמישי) ב'החדשות', הוא נשמע מספר כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התבטא באופן פוגעני כלפי האדמו"רים, ובפרט האדמו"ר מגור, בעת שניתח את מערכת הבחירות בירושלים.

דייטש, שדבריו הובאו בידי הכתב יאיר שרקי, אומר בהקלטה לבן שיחו: "שמעת את סגנון הדיבור שלו (של דרעי)?", כשהוא ממשיך ומספר שבשיחה עם חבר המועצה הבעלזאי מיכל הלברשטם, אמר דרעי: "אתה חושב שאתם ניצחתם? אתם טועים. אנחנו ה'בעלי בתים' היום. אתה חושב שבעל הבית זה אבי אבוחצירא (יועצו של ליברמן) או משה ליאון? אתה טועה טעות חמורה. בעל הבית זה אנחנו".

דייטש מצטט את דרעי, שלדבריו אמר: "אם אתם לא יודעים. אנחנו (ש"ס) ו'דגל' ניצחנו, ואם יש פה בעיה של כבוד, שאתם חושבים שצריך לתת כבוד לרעב'ס שלכם, אז אין שום בעיה. אז נבוא וניתן לכם כבוד. חכם שלום ור' חיים קנייבסקי יעלו לגערער רב'ה (האדמו"ר מגור) ויתנו לו כבוד - וזהו זה".

דרעי ודייטש (צילום: יעקב לדרמן)

יודגש, כי דרעי בתגובה מכחיש מכל וכל את המיוחס שלו, כשלטענתו אכן התקיימה שיחה, אבל התוכן שלה היה אחר לחלוטין.

"הדברים המצוטטים הם ציטוטים חסרי יסוד ולא נאמרו על ידי שר הפנים. היום שוחח שר הפנים עם חבר מועצת העיר ירושלים מטעם אגודת ישראל שהבהיר לו כי האדמו"רים כבר קיבלו החלטה למען צביונה הרוחני של ירושלים על תמיכה במשה ליאון ועיכוב חתימה הוא בגלל ויכוח על תפקידים", נאמר בתגובתו של דרעי.

"השר דרעי הבהיר, כי גם ש"ס וגם דגל התורה, למרות שהם מונים 11 מנדטים, לא דרשו כתנאי מקדים לתמיכה, הבטחה לתיקים, וסיכמו להמתין עם המו"מ עד אחרי הבחירות, וכי הוא מצפה מאגודת ישראל לנהוג כמוהם, ובהתאם להחלטת האדמו"רים - לתמוך במר משה ליאון".

"המפגש המתוכנן לשבוע הבא בין כל גדולי ישראל מכל המגזרים, מבהיר את הכבוד הרב שרוחשים גדולי התורה זה לזה. כל ניסיון לצרכי מו"מ לפלג בין חלקי היהדות החרדית, לא יצלח", מסתיימת התגובה שיצאה מלשכתו של יו"ר ש"ס.

גורם באגודת ישראל מסר בתגובה לפרסום: "מדובר בדיווח של יוסי דייטש, כמי שמנהל את המו"מ לנציגי הסיעה, על תוכן שיחה שקיים השר דרעי עם ר' מיכל הלברשטם הבוקר. דייטש, שמנהל את כל המו"מ בשיתוף פעולה מלא, עדכן את החברים בעדכון שהגיע אליו".

"נציגי הסיעה מגנים הקלטת שיחה בידי גורם זר, ללא ידיעת המשתתפים בה, והדלפתה ברבים היא מעשה חמור ערכית וחוקית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר