המלחמה בחצבת

משרד הבריאות חושף: יישובים לא מחוסנים

דו"ח חדש של משרד הבריאות חושף את רשימת היישובים המחוסנים ביותר ואלו בהם אחוז הילדים המחוסנים הנמוך ביותר. ליצמן: "אין להקל ראש יש להמשיך ולהתחסן" (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

המלחמה בחצבת נמשכת ובמשרד הבריאות החליטו לפרסם לראשונה את שיעור ההתחסנות למחלה על פי יישובים.

מהנתונים של המשרד עולה, כי המקום בו שיעור החיסון הוא הנמוך ביותר בארץ בשנת הלימודים הקודמת הוא המושב אלישיב הנמצא בעמק חפר. על פי דו"ח משרד הבריאות 84% מילדי כיתה א' במושב לא התחסנו.

במשרד הדגישו, כי הנתונים מסתמכים רק על נתוני בתי הספר של החינוך הממלכתי בלבד ואינם כוללים את החינוך החרדי שאינו מוכר. כמו כן, הדו"ח עוסק רק ביישובים בהם יש יותר מ-30 תלמידים.

יישובים נוספים בהם שיעור החיסון נמוך במיוחד הוא היישוב אור הגנוז בצפון בו 27% מהתלמידים בכיתה א' לא חוסנו והמושב מסלול בדרום בו 22% מהתלמידים לא חוסנו.

באופן מעניין במקום הראשון עם 100 אחוז ילדים מחוסנים נמצא בית ג'אן, גם ברמלה ניצנים וגבים יש שיעורי חיסון גבוהים במיוחד של 99%. קדימה־צורן, פתח־תקווה, נתניה, אזור, מודיעין־מכבים־רעות, לוד, באר יעקב, יבנה ועוד עם 98% של תלמידים מחוסנים. אשקלון, חולון, כפר־סבא, אופקים ועוד עם 97% תלמידים מחוסנים.

הסיבה ללחץ סביב המחלה היא המקרים הרבים שהתגלו לאחרונה. עד אתמול דווח על 1,521 חולים בחצבת השנה, 904 מתוכם מאזור ירושלים, ו-239 מאזור צפת.

כחלק מהמאבק בשבועות הקרובים הוארכו זמני הפעולה בטיפות החלב בירושלים ובאזורים נוספים והאחיות מחסנות ילדים גם ללא קביעת תור מראש ובהגעה למקום.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מסר עם הנתונים, כי "אין להקל ראש ויש להמשיך ללכת ולהתחסן. ישנה עלייה במספר המתחסנים וזוהי תוצאה של עבודה מאומצת של כל הגורמים במערכת הבריאות, אך עדיין החצבת לא מאחורינו".

"אנחנו בריכוז מאמץ אדיר על החצבת והמערכת משתלטת על האירוע, למרות שאנחנו צפויים לצערי עוד לראות עלייה במספר הנדבקים", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. "בהובלת הצוותים הרפואיים שלנו, ובעיקר צוותי האחיות המקצועיות והמסורות הצלחנו להעלות את הכיסוי החיסוני. בחלק מתחנות טיפת החלב הצליחו להעלות את שיעור החיסון למעל 90%".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר