דרעי מגיב למהומה

יו"ר ש"ס: "ברקוביץ לא שטן; נזעקתי על חרדים שבמטה שלו"

השר אריה דרעי דוחה מכל וכל את הפרשנות שמטה ברקוביץ נתן לדבריו שנחשפו ב'כיכר השבת', כי "השטן הוציא 'צו 8' להרוס את ירושלים", ומבהיר כי דיבר על החרדים התומכים בו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דרעי, בנאומו שעורר סערה (אבי רבינא, כיכר השבת)

"מעולם לא אומר על יהודי שטן. אמרתי שזהו 'מעשה שטן' שבתוך החרדים ישנם חילוקי דעות", אומר היום (ראשון) יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, בהתייחסות ראשונה להתבטאותו שנחשפה ב"כיכר השבת".

כזכור, דרעי אמר בנאומו ביום חמישי בערב, כי "התפרסמו בימים האחרונים שמועות.. אני אומר לכם שהשטן הוציא 'צו 8' לכל הפמליה שלו, להרוס את הדבר הזה. הוא מבין שירושלים, אחרי 10 שנים של חילון, הולכת לקבל צביון אחר, והוא גייס את כל הפמליה כדי לחבל. איך מחבלים? עושים הפרד ומשול. שותלים שמועות. הפמליה לא חייבת להיות אנשים עם ג'ינסים; יש לו פמליה עם מעילים ארוכים, וזקנים, והם פועלים לעשות 'הפרד ומשול', כי הם רואים את ההתלהבות האדירה של כל עולם התורה".

חשיפת דבריו של דרעי, ב'כיכר השבת'

בעקבות כך ביקשו במטה ברקוביץ, המועמד לראשות עיריית ירושלים, לתגבר את מערך האבטחה סביבו, בטענה כי זוהי הסתה כלפיו, כביכול הוא השטן.

בראיון לגלי צה"ל, אמר כאמור דרעי: "מעולם לא אמרתי על יהודי את המילה שטן. אמרתי ש'מעשה שטן' שבתוך החרדים יש חילוקי דעות, נזעקתי כאשר ראיתי חרדים עובדים במטה ברקוביץ".

הנאום שהסעיר (צילום: אבי רבינא, כיכר השבת)

"אני לא נגד ברקוביץ האיש, אלא על הדרך שהוא מוביל. ליאון הוא יהודי מסורתי חם, מול ברקוביץ החילוני עם תחבורה ציבורית בשבת, וזה לגיטימי שכל אחד יתמוך בדרכו. אם הוא רוצה יחצ"ן מסיבות או יהודי חם. אבל שלא יבלבלו את העובדות".

דרעי הוסיף ואמר: "הצביעות חוגגת. אם הייתי תומך בברקוביץ, זה היה חזון אחרית הימים והייתם כותבים מאמרים שלמים של פרגונים. אין לי משהו נגד ברקוביץ, יש לי ילדים בגיל שלו. פשוט צריך לנהל את העיר הזאת בצורה מקצועית".

"מסיתים בתוך השכונות החרדיות, עם מודעות ב''הפוך על הפוך'; זה לא יעזור להם, הציבור לא מטומטם. ליאון יהיה ראש העיר הבא של ירושלים"

אין לנו עניין שלא יהיו חילונים בירושלים, וברקוביץ יהיה חלק מהקואליציה", סיים יו"ר ש"ס את התייחסותו לנושא.

בתגובה, נמסר מ'המטה החרדי למען ברקוביץ': "ההסתה מפי שר בישראל המתיימר להיות יהודי ירא שמיים, אין לה מקום מול שום מועמד, בפרט כשהיא מתייחסת לפעילים יקרים ומסורים מהחסידויות והקהילות השונות".

"המועמד משה ליאון, בן טיפוחיו של ליברמן ומי שנשלט על ידו, אינו חרדי, ואל לו לדרעי לכפות את דעתו על קהילות אחרות וחשובות בציבור החרדי. האמירה כי סיבת הבחירה היא כיפתו של המועמד, זו אמירה פלגנית ולא מקובלת. אין לדרעי את הזכות להטיף לאחרים במי לבחור - וכל אחד יפעל כפי דרכו ואמונתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר