"לא חיסול או חטיפה"

צה"ל: סא"ל מ' נהרג ב'קרב הירואי'; החילוץ - מעשה גבורה

פרטי הפעולה המבצעית המיוחדת בעזה שבה נהרג סגן אלוף מ' ז"ל, יישארו חסויים ברובם. הבוקר, מסר דובר צה"ל כי מדובר ב"קרב הירואי" והבהיר כי לא מדובר בפעולת חיסול או חטיפה (אקטואליה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
שר הביטחון ליברמן בהתייעצות ביטחונית, הבוקר (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

קצין צה"ל, סגן אלוף מ', ז"ל, נפל אמש (ראשון) במהלך פעילות מבצעית מיוחדת ברצועת עזה, שפרטיה כמו גם נסיבות ההסתבכות יישארו חסויים ברובם. קצין נוסף נפצע באורח בינוני ומאושפז במצב יציב ביחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע, לאחר שנותח במהלך הלילה.

בהודעת דובר צה"ל הבוקר נאמר כי "קצין צה"ל, סגן-אלוף מ' ז"ל, נפל הלילה במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

מדובר צה"ל נמסר ל"כיכר השבת", כי "מדובר בכוח שנכנס לפעילות מיוחדת, לא למטרת לחיסול או חטיפה כפי שהיו שטענו בתחילה. הכוח נקלע לסיטואציה מסוכנת ובעייתית. החיילים ביצעו פעולה הירואית ויחד עם כוחות של חיל האוויר שסייעו בחילוץ הם יצאו מהמקום במהירות. במהלך האירוע נהרג סגן אלוף מ. ונפצע חייל נוסף. תגברנו כוחות ואנו מוכנים וערוכים לכל התפתחות".

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט אמר כי "כוח מיוחד של צה"ל פעל הלילה במבצע בעל חשיבות גבוהה לביטחון ישראל. הכוח וכוחות חיל-האוויר ניהלו קרב אמיץ בקור רוח ובגבורה. מצדיע לכוחות. צה"ל חייב לסגן-אלוף מ' יותר משניתן לספר. מחבק את משפחתו ומאחל החלמה לקצין צה"ל הפצוע".

במהלך תדרוך של דובר צה"ל רונן מנליס לעיתונאים, הוא סיפר מעט על הפעולה שהסתבכה והבהיר כי מטרת הפעולה לא הייתה חיסול או חטיפה - זאת בניגוד לדיווחי החמאס.

לפי דובר צה"ל, מדובר בכוח שפעל במסגרת מאמצי צה"ל "לשמור על העליונות של ישראל על אויביה במגוון רב של תחומים". הכוח, הוסיף דובר צה"ל, ביצע "פעולה ממושכת שבמהלכה נקלע למציאות מורכבת מאוד".

המתקפה של חיל האוויר בעזה (צילום ערבי, מתוך טוויטר, ynet)

"הלוחמים פעלו באופן הירואי", ציין דובר צה"ל, "מהרגע שהתגלו הם ניהלו קרב הירואי להסרת איום ולחילוץ מורכב מאוד למדינת ישראל שבמהלכו פגע הכוח במי שאיים עליו. החילוץ שלהם הוא מעשה גבורה וידובר בו עוד. הם פעלו באופן אמיץ ונחוש".

"פרטיו של סא"ל מ' לא יובאו לפרסום אבל הוא ראוי להצדעת כולנו, על פעולתו זו ועל פעולות אחרות שביצע", אמר דובר צה"ל והתריע כי הפרטים שפורסמו ברשת על זהותו של סא"ל מ' גורמים נזק לביטחון מדינת ישראל.

בצה"ל הוסיפו כי "כוחות צה"ל נמצאים במוכנות למגוון אפשריות ותגברנו כוחות. אנו במוכנות לכל מה שיתפתח. פעולות מסוג זה נשקלות בכובד ראש ובד"כ נשארות מתחת לרדאר. גם לפעולה הזו נערכנו במשך רב".

דובר צה"ל מסר כי "ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, וראש השב"כ, נדב ארגמן, קיימו הערכת מצב בהשתתפות בכירי צה"ל ושירות הביטחון הכללי. במהלך הערכת המצב עמדו על מוכנות כוחות צה"ל וכוחות הביטחון למול התפתחויות עתידיות. צה"ל תגבר כוחותיו בפיקוד הדרום וערוך להפעלת כוח רב באם יידרש".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הבוקר כי "עם ישראל איבד הלילה לוחם רב פעלים, שתרומתו לביטחון המדינה תישאר חסויה עוד שנים רבות. אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו ואיחולי החלמה מהירה לפצוע בתקרית".

נשיא המדינה ראובן ריבלין מסר: "אני המום וכואב את אובדנו של קצין צה"ל שנהרג הלילה ומתפלל יחד עם כל אזרחי ישראל לרפואת הלוחם שנפצע. חיבוק אמיץ ללוחמינו כולם העומדים על משמר הארץ גם בשעה זו ומבטיחים את שלומנו".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מסר: "‏אבל וכואב על נפילת של סא"ל מ', שנפל הלילה ברצועת עזה בהגנה על המדינה. תנחומים מעומק הלב למשפחתו. איחולי החלמה לפצוע. סא"ל מ', גיבור ישראל עלום, שפעל כל חייו בעוז כדי שכולנו נוכל לחיות בשקט ובבטחה במדינתנו. יהי זכרו ברוך".

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט אמר כי "עם ישראל כולו אבל על נפילתו של סא"ל מ'. אנו שולחים את תנחומינו למשפחתו. אנו מתפללים להחלמתו של הפצוע. בזכות גיבורים אלו, הפועלים בצללים למען ביטחון ישראל בכל ימות השנה, כולנו יכולים לחיות כאן בביטחה. תהי נפשו של סא"ל מ' צרורה בצרור החיים".

בכיר חמאס, איסמאעיל רדוואן, אמר הבוקר כי "אנו לא משתוקקים למלחמה חדשה עם ישראל, אך אם היא תיכפה עלינו העם הפלסטיני מוכן לה וההתנגדות תמיד ערוכה להגיב על הפשעים של ישראל. הפשע הזה לא יעבור ללא עונש. דמם של החללים לא נשפך לשווא".

במהלך הלילה נשמעו 11 אזעקות ביישובי עוטף עזה. הבוקר מסר צה"ל כי זוהו 17 שיגורי רקטות לכיוון ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו 3 רקטות.

הלימודים ביישובי עוטף עזה בוטלו על ידי פיקוד העורף וכן נסגר קו הרכבת המערבי של רכבת ישראל בין אשקלון לשדרות. הקו הישיר מבאר שבע לאיזור המרכז פועל כרגיל.

הזרוע הצבאית של חמאס טענה הלילה כי "יחידה מיוחדת של הצבא הישראלי חדרה לשטח הרצועה, בעומק של כ-3 ק"מ, באמצעות רכב אזרחי באזור מסגד השאהיד איסמאעיל אבו שנב, מזרחית לחאן יונס. הכוח חיסל את המפקד בזרוע הצבאית של חמאס, נור ברכה. אחרי שהכוח נחשף ולוחמינו הסיגו אותו, נכנסו מטוסי חיל האוויר למרחב והחלו להפציץ כדי לחפות על נסיגת הכוח - דבר שהביא להרוגים בקרב בני עמנו. האירוע נמשך וכוחותינו פועלים מול התוקפנות הציונית המסוכנת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר