איפול מוחלט

"מי שמוסר פרטים מעבר לסא"ל מ' - פוגע בביטחון המדינה"

הלוויתו של סגן אלוף מ', שנהרג אמש במבצע ההרואי שהסתבך בעזה, תהיה סגורה לתקשורת "מפאת ביטחון מידע", ובצה"ל מנסים להסיר פרסום של חברת כנסת שחשף פרטים נוספים אודותיו (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בכסלו תשע"ט | 12.11.18
אילוסטרציה (צילום: Matanya Tausig / Flash 90)

נפילתו של הקצין במבצע המודיעיני שנחשף בעזה: תא"ל אריאלה בן אברהם, הצנזורית הצבאית הראשית, מזהירה היום (שני), בקשר לפרטים אודות זהותו של הקצין מ' שנפל בעזה: "מה שקורה עכשיו ברשתות החברתיות זו הפקרות בלתי נסבלת. תנהגו באחריות; מדובר בביטחון המדינה".

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס הוסיף בענין זה: "מי שמפרסם פרטים מעבר לפרטים שאנחנו פרסמנו, שלקצין קוראים סא"ל מ', פוגע בביטחון המדינה".

בראיון לכלי התקשורת, הסביר מנליס, כי "ברשת יש פרסום מידע לא מוסמך, מצד אנשים שאינם מוסמכים, והדבר גורם לצד השני לדעת מידע שלא היה ידוע לו".

בשל עמדה זו של מערכת הביטחון, פועלת כעת הצנזורה הצבאית מול ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), כדי שתסיר מחשבונותיה בפייסבוק ובטוויטר את התמונה המטושטשת של סא"ל מ' עם שני ילדיו, בתוספת פרט מזהה שעלול לחשוף אותו - כך לפי דיווח בגל"צ.

הח"כית מצידה טוענת: "אין בפוסט כל עבירת צנזורה והוא לא מסגיר בשום צורה את זהותו של הקצין. העובדה שציינתי היא ידועה ומוצהרת, ואינה סוד, גם אם היא גורמת לאי נוחות למישהו בהקשר זה".

הציוץ של יחימוביץ' שעורר שערורייה (צילום מסך)

יחימוביץ' כתבה בין היתר בפוסט המדובר: "שמו כנראה לא יתפרסם לעולם, אבל אפשר לומר, בכאב עצום, שמותו בקרב של סא"ל מ' מעמיד באופן מזוויע עוד יותר את החוק ... הקובע כי ...".

מדובר צה"ל נמסר באשר להלוויתו של סגן אלוף מ' ז"ל, כי "מפאת ביטחון מידע, לא יתאפשר לה סיקור תקשורתי. חומרים מתוך הלוויה, יופצו עם סיומה לכלי התקשורת".

"אנו חוזרים ומבקשים מכלי התקשורת והאזרחים להימנע מהפצת מידע נוסף על נפגעי האירוע או פרטיו, מעבר לאלו המופיעים בפלטפורמות הרשמיות של צה"ל או מופצים באמצעות צה"ל לציבור", שבים ומפצירים בצה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר