שעות לפני הבחירות

משה ליאון בטוח: "תומכים בי לפחות 100 אלף חרדים". צפו

שעות מועטות לפני פתיחת הקלפיות בירושלים, והמועמד חובש הכיפה, הנתמך גם בידי 'דגל התורה' וש"ס, מתייצב לראיון מול המצלמות באולפן 'כיכר השבת', כדי לענות על כל השאלות החמות (חדשות)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
הראיון המלא עם משה ליאון (ניהול אולפן כיכר השבת: אריאל ליבא)

מה הדבר הראשון שתעשה כראש עיר? "קודם כל הולך לכותל ומודה לקב"ה על התקופה הארוכה מאד שעברתי. לאחר מכן אני מתחיל לעבוד. אין יום אחד לחופש".

"חייבים להכין את 100 הימים הראשונים, להקים קואליציה ולצאת לדרך. אנחנו באמצע נובמבר, ובסוף דצמבר כבר צריך להגיש תקציב מאושר, לדבר עם שר האוצר, משרדי ממשלה ולהכין את הכל".

מה עמדתך בנושאי דת? "הייתי כל הזמן ברור, רק כל פעם מעוותים קצת את הדברים: צריך לשמור על הסטטוס קוו בעיר. פירוש הדבר, שיש את חוק השבת, שחנויות מסחר לא נפתחות, ובתי עינוגים כן - במסגרת מגבלות".

"זה בדיוק מה שאני מתכוון לעשות; לדאוג לשמור על קדושת השבת בעיר והצביון היהודי של ירושלים. זה מאוד חשוב".

איך תנצח בבחירות? "בעבודה קשה מאוד. בשבועיים האחרונים עשיתי פחות 'שטח'. יותר התרכזתי בלהביא עשרות אלפי מצביעים. יש לנו פרק זמן קצר בין השעות 13:00-22:00, על זה עובדים הכי קשה".

"אני חושב שיש לי לפחות 100 אלף קולות של תומכים חרדים. כשמסתכלים עלי ועל מה שעשיתי בחיים, לעומת מה שעופר ברקוביץ עשה, אין מה להשוות. ירושלים היא תקציב של 9 מיליארד ש"ח בשנה, ו-10,000 עובדים. צריך להביא מישהו שניהל כל חייו. הייתי בעלים של משרד רואי חשבון גדול, מס' 7 בארץ. הייתי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יו"ר רכבת ישראל, יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים".

ברקוביץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"כל חיי עסקתי בניהול, אני צריך לשבת על הכיסא ולהתחיל לעבוד עבור ירושלים. אין פה עניין של חילונים וחרדים. כשעומדים שני אנשים מולך, במי תבחר: בברקוביץ או בליאון? כל מי שינתח בצורה פשוטה את יכולות שניהם, יבין שצריך לבחור בי".

הפלג הירושלמי: "נפגשתי איתם פעם אחת בשבוע שעבר, נכון לאתמול אני לא יודע על משא ומתן. אני לא מפרש שמועות, אנחנו לא נעשה פה את המו"מ".

"לאף אחד לא נתתי סגן בשכר, גם לא למי שיש לו מנדט אחד. צריך לשבת אחרי הבחירות ולנסות לשבץ כמה שיותר. אני נגד החרמת מי שהוא בירושלים, ובטח לא הפלג. בסופו של דבר הם תושבי ירושלים. יש להם השקפות שונות מאחרים, אבל מגיע להם את מה שמגיע להם ביחס לאוכלוסיה, ואולי אפילו יותר".

"בהחלט נמשיך בפרסום בעיתון 'הפלס'. הכל יחסי לתפוצה, אבל בטח לא אחרים אותם. אני גם שוחחתי עם המנהיגים השונים בקואליציה, ואף אחד לא רוצה להחרים. אני לא מכיר אחד שדורש החרמה".

בידי מי מנח"ח (מנהל החינוך החרדי)? "אני יכול להבטיח שאחרי הבחירות נשב ונגיע להסכמות לגבי אופי הניהול, מי לוקח מה. אני חושב שכולם יהיו מרוצים. ניתן לעבוד ביחד, ואף אחד לא ירגיש מקופח. יש כל כך הרבה הבטחות ודברים שנאמרו. נשב, נשוחח ונחליט ביחד".

הקמפיין נגד ברקוביץ: "הבחור זייף, עשה מעשה חמור ביותר. ביום שישי בבוקר הודבקו מודעות שכאילו אני מפרסם, על מה שלכאורה נתתי לחרדים, ותודה רבה... זה פשוט זיוף. כל מיני אמירות שאני לא משתמש בהן, ובטח לא נכונות, עם תמונה שלי".

"על כזה דבר צריך להגיש תלונה במשטרה. זו הונאה, תרמית וזיוף. אני לא לחוץ, אני עושה את זה תחת רוגע הכי גבוה, אני לא אתן שיזייפו דברים בשמי".

"מה שעשיתי בשבוע הראשון מתוך השבועיים, איחדתי קואליציה מאד רחבה, חרדים, דתיים-לאומיים, 'מאוחדים', הליכוד. זה גרם ללחץ רב במחנה ברקוביץ, וגם אצל ברקוביץ עצמו. פתאום הוא יצא מאיפוס, והתחיל לתקוף ללא הפסקה. הוא מפלג ומסית. אבל בסופו של דבר זה טוב, כי זה מראה בדיוק מי האיש, וזה יגרום להחלטת המצביעים למי להצביע".

אגודת ישראל: "אני לא חושב שיש לי פה כישלון. אני מאד מצר על כך שטרם ישבו איתי וסגרו את העניין, מיותר לומר שהויכוח פה אינו על 'מה תיתן לי', אלא יותר עקרוני".

"זה פשוט מצחיק, שברקוביץ יתן יותר בענייני צביון העיר. הכל יכול להיות אצל ברקוביץ, רק שזה נשמע לי לא הגיוני, לא נשמע לי טוב. נתתי להם הכל, וישבתי איתם, ונפרדנו לשלום. זה התפוצץ רק על צפת".

נציג אגודת ישראל יוחנן ויצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"אם לא תהיה לי ברירה, אני אנצח גם בלי אגודת ישראל. אבל מאוד הייתי רוצה שהם יהיו איתנו. אני לא קשור לוויכוח בין המפלגות, אני צריך להיות זה שמאחד. צריך להתחיל דף חדש".

"אני מתכוון ביום שאחרי לקרוא לכולם לקואליציה, גם לאגו"י, גם לברקוביץ. אגו"י יודעים יפה מאד שכשישבנו לא הסתכלתי על הכוח שלהם. יש 3 חברי מועצה, וכל אחד קיבל תפקיד מאד מעניין. מנח"ח לא היה על הפרק".

"אני רואה ביוסי דייטש כשותף לעשייה, הייתי מאוד רוצה שהוא יהיה איתי יחד בקואליציה בתפקיד בכיר, ושימשיך לעשות למען ירושלים".

אי-תמיכת ראש הממשלה: "אני מאד מעריך את נתניהו, אנחנו גם בקשר טוב. זה שיקולים שלו, אני מכבד את זה. לא כל דבר אנחנו יודעים. אני אומר לו תודה על התקופה שעבדתי איתו. הוא יודע היטב מה הכישורים שלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר