400 שיגורים, 150 תקיפות

אש בדרום: הרוג ופצועה אנוש מפגיעה ישירה באשקלון

המלחמה בדרום נמשכת: במהלך הלילה זוהו כשבעים שיגורים מרצועת עזה • סמוך לחצות לילה נרשמה פגיעה ישירה באשקלון, הרוג פלסטיני ופצועה באורח אנוש • צה"ל תוקף ברצועה (צבא)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
הפגיעה באשקלון (תמונה: הדס פרוש / Flash90)

במהלך הלילה (שלישי) זוהו שבעים שיגורים לעבר שטח מדינת ישראל, מערכת 'כיפת ברזל' יירטה עשרות רקטות. עד כה, נורו למעלה מ-400 רקטות. צה"ל - באמצעות חיל האוויר - ממשיך לתקוף יעדי טרור ברצועה.

עדכונים שוטפים:

07:00: ישיבת הקבינט הוקדמה לשעה 09:00 בבוקר בעקבות ההתפתחויות בדרום.

07:10: ארגון הטרור חמאס מאיים: "אם ישראל תמשיך להפציץ מבנים אזרחיים - אשדוד ובאר שבע הן הבאות בתור".

07:30: דובר הג'יהאד האיסלאמי, אבו חמזה, מאיים: "המתקפות של האויב על מבנים אזרחיים הובילו את ההתנגדות להרחיב את מעגל התגובה. כל מה שקרה מאז אמש הוא במסגרת התגובות המסורתיות להן ציפה האויב, אך האויב לא יצפה את מה שיקרה בשעות הקרובות".

08:00: דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב תקפו מבנה ששימש את יחידת המודיעין בלב העיר עזה.

08:05: נזק נגרם לשני בתים במועצה האזורית אשכול בעקבות נפילה. ב"ה לא היו נפגעים.

08:30: דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מגיב לאיומי ארגוני הטרור: "אני שומע שורת ציוצים והצהרות שמקורם בבונקרים ברצועה. אני מציע להם להתחיל לחשוב על ציוץ שמסביר לתושבי עזה לאיזה אסון הם מובילים אותם. תושבי ישראל איתנים וצה"ל נחוש, עלינו ציוצים פחדנים לא עושים רושם".

צה"ל תוקף ברצועה

08:50: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בשעה זו לקריה בתל אביב, שם תתכנס בעוד דקות ישיבת הקבינט המדיני בטחוני.

09:00: דובר צה"ל מוסר כי כלי שיט של צה"ל השלימו תקיפה של מספר כלים ייעודיים המשמשים את הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס לביצוע פעילויות טרור ימיות כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל.

09:25: כוח צה"ל זיהה לפני מספר דקות שני חשודים שחצו את גדר המערכת מצפון רצועת עזה לשטח ישראל, חיבלו בגדר וחזרו מיד לשטח הרצועה. החשודים היו במעקב הכוחות לאורך כל האירוע.

09:37: כלי טיס של צה"ל תקף כעת מחבל בצפון רצועת עזה המשויך לחוליית משגרי ירי תלול מסלול.

09:40: אזעקה הופעלה במועצה אזורית אשכול. זוהתה נפילה מחוץ לישוב. לא ידוע על נזק או נפגעים.

09:50: בית החולים ברזילי מעדכן כי הפגיה בבית החולים עברה למבנה מומגן. מחלקת ילדים עוברת ברגעים אלו לבית החולים התת קרקעי הממוגן.

10:00: פיקוד העורף מעדכן על הקלה לתושבי עוטף עזה: אפשר לצאת משהייה רציפה במרחבים מוגנים.

10:30: לאור הערכת המצב, הוחלט בצה"ל על ההקלות הבאות במדיניות ההתגוננות בעוטף עזה: 1. מאושרת עבודה שאינה חיונית בתנאי שקיימת סמיכות למרחב מוגן על פי זמן הכניסה למיגון. 2. מאושר לקיים לימודים בגנים ממוגנים בלבד בתוך הישוב בלבד במועצות האזוריות.

10:36: אזעקת צבע אדום בישובי עוטף עזה.

10:40: הפלסטינים מדווחים כי חיל האוויר תוקף ברפיח.

11:00: הותר לפרסום: ההרוג באשקלון מנפילת הטיל הוא מחמוד בשיר אבו עסבה (48), אזרח פלסטיני מהעיר חלחול.

11:30: מסוק קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו במרחב הגדר מספר חשודים שזוהו חוצים את גדר המערכת מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. החשודים היו במעקב תצפיות וכוח צה"ל.

כמו כן, ההנחיה לשהייה רציפה במרחב מוגן הוקלה אך יש לפעול בהתאם להנחיות ולזמני ההתגוננות.

בסמוך לחצות לילה שוגר מטח כבד לעבר העיר אשקלון, טיל אחד פגע ישירות בבניין מגורים שעלה בלהבות. כוחות הכיבוי פעלו לחלץ את הלכודים, ומצאו במוקם הרוג פלסטיני ואשה כבת 60 שנפצעה באורח אנוש.

פראמדיק מד"א אייל חן סיפר: "כשהגענו למקום עלינו לדירה בקומה האחרונה וראינו באחד החדרים בדירה הרס רב. בחדר נמצאו גבר ואישה בשנות ה 40, הגבר היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית, ביצענו בו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. האישה שהייתה בהכרה וסבלה מפגיעות הדף חולצה מהדירה כשהיא במצב קשה ופונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים".

מהמשטרה נמסר: "כוחות המשטרה יחד עם לוחמי האש ביצעו סריקה בכל הדירות בבניין שנפגע לרבות פתיחת דלת הבית באמצעים מיוחדים. באחת הדירות אותרה אישה מבוגרת כשהיא פצועה באורח קשה (עפ"י גורמי רפואה) והיא הועברה להמשך טיפול רפואי.

פינוי ההרוג. מנחם גולדווג

"אנו מבקשים שוב מהציבור להישמע להנחיות השוטרים וכוחות הביטחון וההצלה. יש להימנע מהגעה שלא לצורך לזירת האירוע, דבר הפריע לפעולות במקום ואף טומן בחובו סכנה ממשית לאזרחים".

במהלך הלילה המשיך צה"ל לתקוף יעדי טרור רבים ברצועת עזה. עד כה הותקפו למעלה מ-150 יעדי טרור. בין היתר הותקפו 4 מנהרות תקיפה, מתחמים צבאיים ושלושה מבני שלטון של ארגון הטרור חמאס המשמשים למטרות צבאיות. כמו כן, צה"ל תקף את בניין הטלוויזיה של חמאס, שהפסיק את שידוריו.

מדובר צה"ל נמסר בתדרוך ל'כיכר השבת', על פגיעה בארבע מבני טרור ייחודיים וגדולים, "צה"ל פגע בתחנת הטלוויזיה של אל אקצה שיש בה שידורי תעמולה והסתה. במטה ביטחון הפנים בשכונת רימאל מבנה גדול מאד שהושמד כולו. הורדנו גם את משרד המודיעין הצבאי בצפון הרצועה והפכנו אותו לעיי חורבות ובדקות האחרונות הורדנו מבנה רב קומות בלב העיר עזה שגורמים צבאיים של חמאס שוכנים בו. אלו לא יעדים רגלים אלא יעדים גדולים מאד שבגלל ההחרפה והמצב הורדו".

מדובר צה"ל נמסר בנוסף: "במהלך הלילה זוהו כ- 70 שיגורים לעבר שטח ישראל. עשרות יירוטים בוצעו על-ידי לוחמי כיפת ברזל.

"בסך הכל, החל מתחילת מתקפת הטרור שמוביל ארגון החמאס לעבר מדינת ישראל אתמול אחר הצהריים יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל כ-מאה שיגורים מתוך כ- 370 שיגורים שזוהו משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל"..

דובר צה"ל מסר, כי רוב הטילים שוגרו אל עבר עוטף עזה ויש ריכוז מאמץ של חמאס לשגר לעבר הערים הגדולות. "האופן בו מתבצע הירי הוא אתגר למאמצי ההגנה שלנו וחשוב להדגיש שאנו עושים מאמץ גדול וחשוב גם בנושא הוראות פיקוד העורף כדי שההוראות יגיעו לכולם. כיפת ברזל עושה אמנם עבודה מצוינת אך היא אינה הרמטית".

"אנו מוכנים לכל תרחיש וכעת יש הצטברות של כוחות ברצועה, טנקים וחי"ר. הרמטכ"ל מכנס עכשיו הערכת מצב ונמצא בקשר עם המפקדים בעזה ופיקוד דרום, שבכ והדרג המדיני לקבל הוראות להמשך ההתנהלות", נמסר מדובר צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר