"מטרות עוצם"

בכיר בחיה"א: מבצע עצמתי יותר מצוק איתן

גורם צבאי בחיל האוויר אמר בתדרוך לכתבים הצבאיים כי בחיל האוויר תקפו ביממה האחרונה ארבע מטרות עוצם, כפול מאשר במבצע צוק איתן. "אתגר גדול טקטית ומוסרית" (צבא וביטחון)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
אחת התקיפות אמש בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

התקיפות של חיל האוויר בעזה נמשכות במלוא עוזן. בתדרוך של גורם צבאי בכיר בחיל האוויר לכתבים הצבאיים הוא סיפר, כי ביממה האחרונה הוא מפקד על מספר גדול של תקיפות בעזה, כשלדבריו, מדובר התקפה משמעותית על חמאס מבחינת כמות ואיכות.

"מדובר במטרות 'עוצם' - הבטן הרכה של חמאס. אם נשווה את זה לצוק איתן אז תקפנו במהלך המבצע כולו שתי מטרות עוצם בלבד בלילה האחרון תקפנו ארבע מטרות כאלה", הסביר הבכיר והוסיף כי מדובר בבניינים גדולים ומשמעותיים בעזה ולחמאס. "אפשר לדמיין את זה שאתם תושבים בעזה ובניינים מתחילים ליפול לכם מול העיניים".

הוא הסביר כי האתגר לתקוף מבנים כאלה הוא בעיקר בגלל שהם נמצאים בלב שכונה אזרחית. "זה אתגר גדול טקטית ומוסרית. חיל האוויר בנה יכולת לעשות את זה בלי להרוג אף אזרח. זה אתגר מקצועי גבוה, אבל לפי תוצאות הלילה האחרון עמדנו בו בהצלחה".

הבכיר פירט את שיטת הפעולה של חיל האוויר, "אנו מפנים את הבניין ולאחר מכן את השכונה ואחרי זה בחימוש קל יוצרים קיר אש שחוצץ בין המטרה לתושבים שלא יתקרבו אליה בטעות אזרחים ורק אז פוגעים במבנה".

לשאלה מה המשמעות של פגיעה במבנים בלבד מבלי לפגוע ביושביהם ענה הבכיר כי ברגע שאנשי הטרור מאבדים את המבנים בהם הם עובדים הם צריכים למצוא להם חלופות והם פגיעים יותר. מלבד איבוד המסמכים והציוד הרב שיש במבנים הגדולים שהורדו והפגיעה התודעתית.

לגבי התכניות העתידיות אומר הבכיר כי הכוחות מוכנים לכל תרחיש, "אנחנו ממשיכים בתכנון הדברים הבאים , בין אם המצב ירגע או יאיץ אנו מוכנים לכל תרחיש. מטוסי חיל האוויר החומשים ומוכנים לפעול בכל רגע נתון על פי הנחיות הרמטכ"ל. המערכה לא תנוע לפי מי שיירה את הרקטה האחרונה, אלא מדובר במערכה גדולה משמעותית וכואבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר