האזעקה נשמעה:

ראש הישיבה המשיך את השיעור כללי כרגיל

המצב הביטחוני וירי הרקטות לעבר ערי ויישובי הדרום הכניס גם ישיבות רבות תחת איום הרקטות. כיצד נהגו בהיכלי הישיבות כאשר נשמעה אזעקת הצבע אדום • פרויקט (חרדים)

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בצל המטחים על ערי הדרום, בישיבות החרדיות בערי הדרום הסדרים נמשכים כרגיל בהוראת ראשי הישיבות. מתברר כי בישיבות החרדיות שומרים על שגרה וממשיכים בלימוד התורה גם כאשר ההוראות מפיקוד העורף להיצמד למרחב מוגן.

בישיבת תושיה בישוב תפרח נשמעה האזעקה היטב בהיכל הישיבה בעיצומו של סדר ב' בשעה 16:54, כ-900 התלמידים נותרו על מקומם ולא יצאו למרחב מוגן משום שאין לישיבה מרחב מוגן המסוגל להכיל את כל בני הישיבה ואפילו לא את חלקם.

הגאון רבי אריה לוי ראש ישיבת 'שכר שכיר' הממוקמת בנתיבות, מסר שיעור כללי אמש בשעה 18:00 בערב בהיכל הישיבה עשר דקות לאחר מכן החלה אזעקה, והסביר: "תורה מגנא ומצלא", ואין מה לפחד מטילים.

ישיבה נוספת בנתיבות היא ישיבת יקירי ירושלים שלה סניף בנתיבות ובהוראת הגר"י כהן הלימודים נמשכים כרגיל.

באשדוד לא נשמעה עדיין אזעקה בסבב הנוכחי, אך התקבלה החלטה לבטל את הלימודים במוסדות החינוך. למרות זאת, בישיבות גרודנא, תורת דוד, מעגלי צדק, וילקומיר ומאירת שמועה, הלימודים כרגיל. ואילו תלמודי התורה "חיידר הרב" "מאיר עיני ישראל" "בית ספר חורב", כולם לא מקיימים לימודים הבוקר.

בישיבות באשדוד מציינים, כי באם חס וחלילה יהיו אזעקות בעיר יעשו הערכת מצב מחודשת ויתייעצו עם גדולי הדור.

גם בישיבת אופקים הלימודים נמשכים, אם כי שם ישנו מרחב מוגן מספק בפנימיות.

במלחמת צוק איתן בתשע"ד הורה מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי לראש ישיבת תפרח הגר"א פילץ כי יש להמשיך ללמוד כרגיל ומרן הוסיף כי "בתפרח לא יפלו טילים"

הגר"א פילץ יצא אז במכתב לתלמידי הישיבה להתחזק בלימוד התורה ואף הורה לא לצאת לצפות בירוטים בשמי הישוב אלא להיכנס למרחב מוגן. הבוקר המכתב נתלה שוב בלוח המודעות בישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר