המשטרה סורקת

אנטישמיות: תלמידים חב"דיים הותקפו בבעיטות וגידופים

ארבעה בחורי ישיבה הוכו והותקפו פיזית בטורונטו שבקנדה, לאחר שספגו הערות משפילות באשר ללבושם היהודי • "אני מאד נפגעתי אבל עדיין יהודי גאה, שום דבר לא יפיל אותי" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ארבעה בחורי ישיבת חב"ד הותקפו שלשום (ראשון) בעיר טורונטו שבקנדה, כך מדווח אתר COL.

על פי הדיווח, התקרית אירעה באזור השעה 8.00 בבוקר, כאשר ארבעה בחורים בני 17 תלמידי ישיבת חב"ד, צעדו לתומם ברחוב.

תוך כדי הליכתם, נתקלו התלמידים בקבוצה של תשעה בני נוער לא מוכרים. על פי חוקרי המשטרה, פתחו התוקפים בהערות גנאי אנטישמיות על לבושם היהודי של הבחורים.

המשטרה הוסיפה כי לאחר התקפה מילולית ומתגרה מצד חבורת הנערים ללא שום סיבה הנראית לעין, שני נערים מתוך החבורה בעטו וחבטו בבחורי הישיבה, כאשר בשלב מסויים אף חטפו מאחד הבחורים את משקפיו.

שני תלמידים שהותקפו בתקרית, סיפרו לסוכנות הידיעות המקומית CP24, כי החשודים צעקו וגידפו אותם, וקראו קריאות אנטישמיות לפני שהמשיכו להתקפה הפיזית האלימה.

"ברגע שהם הבחינו בנו - אתה יודע שקשה לפספס אותנו עם הלבוש היהודי שלנו - הם התחילו לגדף לצרוח ולהטריד אותנו", סיפר אחד משני הנערים.

ניידת משטרה בטורונטו (צילום: שאטרסטוק)

"כיהודי שומר מצוות בקנדה, שמקבל בסובלנות ובכבוד את כל הדתות, כל הגזעים, כולם, להיות מותקף פיזית רק משום שאני מיעוט זה דבר שהיה צריך להיות חלק מההיסטוריה, זה קרה פעם, זה לא צריך לקרות שוב", אמר.

חבירו שיתף את צוות הטלויזיה בתחושותיו: "אני מאוד נפגעתי, אבל אני עדיין יהודי גאה ושום דבר לא יפיל אותי. לפעמים אנו צריכים לעבור את זה, וזה עושה אותנו חזקים יותר".

במשטרה אומרים שהפושעים נמלטו מהמקום לפני שהגיעו השוטרים, אך הרשויות הצליחו לאתר ולעצור חשוד אחד - וממשיכה לסרוק אחר יתר בני החבורה.

ראש העיר ג'ון טורי אמר "אף אחד לא צריך להיות מותקף בגלל דתו. אין מקום באונטריו (המדינה הקנדית בה ממוקמת טורונטו. י.ב.) לאנטישמיות, והממשלה שלנו לא תסבול שנאה מכל סוג שהוא".

סגן נשיא המרכז לענייני יהודים בטורונטו רבתי, כינה את הנושא "מטריד מאוד" ו"מעשה נבלה". לדבריו, "היהודים בקנדה לא צריכים לפחד ללבוש את הכיפה שלהם בפומבי. צוות האבטחה שלנו נמצא בקשר מתמיד עם שותפי אכיפת החוק שנשארים בשטח ומנהלים חקירה פעילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר