פוליטיקה אחרי האש

"ביבי עושה עלינו סיבוב": מאבק יצרי בקבינט

סביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו הדליפה כי השרים ליברמן, בנט ושקד יישרו איתו קו באשר למתווה הפסקת האש מול חמאס - מה שעורר את חמתם של חברי הקבינט הללו (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: Alex Kolomoisky/YEDIOTH AHRONOTH/POOL)

קרב גרסאות בקבינט הביטחוני: שרים החברים בפורום ההחלטות הבכיר, בו נפלה היום (שלישי) ההחלטה על הפסקת אש מול חמאס, מתוסכלים מהתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כלפיהם.

כיפופי הידיים החלו, כאשר בסביבת נתניהו הדליפו כי כל שרי הקבינט הביעו עמדה בעד הפסקת האש. לדבריהם, "זה מופיע בפרוטוקול הדיון. חילוקי הדעות היו לגבי ההמשך, לא לגבי ההחלטה על הפסקת אש כרגע".

בעקבות כך, מיהרו יו"ר 'ישראל ביתנו' שר הביטחון אביגדור ליברמן ויו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט להכחיש זאת מכל וכל. שר בקבינט, שהעדיף לשמור על חיסיון שמו, הוסיף ותקף בראיון ל'כאן חדשות', כי "לשכת ביבי מנסה לעשות עלינו סיבוב".

לפי הדיווח, מקור המעורה בדיוני הקבינט מתאר כי השרים ליברמן, בנט, שקד ואלקין, דווקא התנגדו להפסקת האש. "הם מסרו את עמדתם, אך לא התקיימה הצבעה פורמלית", הוא טען.

גורמים יודעי דבר הסבירו: "כל גורמי הביטחון טענו שצריך להביא לרגיעה. מדובר ברמטכ"ל, ראש השב"כ וגורמי ביטחון נוספים. השרים צידדו בעמדת מערכת הביטחון בשלב זה, ואחדים מהם הוסיפו התניות לגבי פעולה עתידית. אכן לא התקיימה הצבעה, אך הישיבה הסתיימה בתמיכה בנצירת האש בשלב זה".

בהודעה רשמית שפרסמה לשכת ליברמן נכתב: "התדרוכים על תמיכתו כביכול של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בעצירת התקיפות בעזה הן פייק ניוז. עמדתו של שר הביטחון עקבית ולא השתנתה".

בהודעה רשמית שפרסמה לשכת בנט נכתב: "הדיווחים האחרונים כאילו השר בנט תומך בהפסקת ההתקפות כנגד חמאס הם שקר מוחלט. בנט הציג בקבינט את העמדה הנחרצת שביטא בחודשים האחרונים ואת תכניתו לגבי עזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר