'בקיא בתורה'

למד בישיבה בירושלים, הפך לנאצי וקרא לבנו ע"ש היטלר

סיפור שמסעיר את בריטניה - ומתברר ששורשיו בישיבת 'מכון מאיר': בני זוג ניאו נאצים המתגוררים בעיירה בנבורי שבמרכז אנגליה, הואשמו בחברות בקבוצה מוחרמת • תעלומה (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ישיבת 'מכון מאיר' (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

אדם תומס, ניאו-נאצי מבריטניה, הורשע בשל חברותו בארגון מוחרם. על פי אתר JC, מדובר בתלמיד ישיבה לשעבר.

תומס בן ה-22 הורשע אתמול (שני) בבית משפט בשל חברותו בארגון הניאו-נאצי המוחרם, "נשיונל אקשן", כאשר במהלך המשפט התגלה כי הוא ורעייתו, ניאו-נאצית גם היא, החליטו לקרוא לבנם 'אדולף' על שם הצורר אדולף היטלר יימח שמו.

תומס ובת זוגו קלאודיה פאטאטאס, תושבי העיירה בנבורי במחוז אוקספורדשיר שבמרכז אנגליה, נשפטו יחד עם פעיל נוסף בשל פעילותם הניאו-נאצית. בין היתר, הוצגה בבית המשפט תמונה בה נראים בני הזוג מצטלמים לצד דגלים עם צלבי קרס. בנוסף, החזיק תומס בכמות גדולה של מוצרים נאציים. רעייתו מסרה בעבר כי "יש לרצוח את כל היהודים".

העובדה לפיה בני הזוג קראו לבנם אדולף, התגלתה בדרך אגב במהלך החקירות והמשפט.

בנבורי, בריטניה (צילום: שאטרסטוק)

כעת עולה כי בשנת 2015 למד תומס בישיבת 'מכון מאיר', ישיבה בדרכו של הראי"ה קוק. הישיבה, הממוקמת בקרית משה סמוך ל'מרכז הרב', פועלת בשיטת קירוב ופתוחה גם לנוכרים המעוניינים ללמוד על היהדות ולהתגייר.

אחד מאותם נוכרים היה תומס, שהתחיל תהליך גיור ב'מכון מאיר' תחת השם 'תומס אברהם בן אברהם', אך נזרק ממנה. לפי דובר מטעם הישיבה, "אנשי הצוות הבינו כי מדובר באדם לא יציב".

"לאחר זמן מה הבנו שהוא משוגענער", התבטא הדובר. "זה לא היה ברור בתחילה. היתה לו בקיאות רבה בתורה, והיתה לו אישיות אפילו מעט נעימה. יש לו זיכרון פנטסטי והוא היה בעל תשוקה רבה לידע תורני. מצד שני היה לו צד שחור באישיותו ומשיכה לקיצוניות. ברגע שהצד הזה נראה, הבנו שהוא לא ראוי ללימודי גיור".

חבריו מסרו כי הוא נושא ככל הנראה מטען רגשי, הקשור לטראומה שחווה ולילדות קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר