ליל המהפכים

הבחירות המקומיות: אלו התוצאות הסופיות ברחבי הארץ

דרמת הענק בירושלים עם ניצחונו הסופי של משה ליאון, הקרב על השליטה בצפת והמאבק בראשון לציון • אלו תוצאות הסיבוב השני בבחירות המקומיות 2018 בערים הגדולות בישראל (חדשות בארץ)

משה ליאון חוגג ניצחון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ירושלים

הקרב על ירושלים הוכרע לאחר מהפך דרמטי בניצחונו של המועמד שזכה לתמיכת גדולי התורה של דגל התורה וש"ס - משה ליאון. עופר ברקוביץ' הוביל לאורך כל הערב ותומכיו כבר החלו בחגיגות אך לקראת השעות הקטנות של הלילה החל הפער להצטמצם עד לנצחונו של ליאון בפער של 6526 קולות (3%). תומכיו של ברקוביץ' קיוו כי המעטפות הכפולות של החיילים יביאו לבסוף למהפך ולניצחונם, אך מספרן עומד על 9,106 מעטפות כפולות וקולות מקלפיות נגישות טרם נספרו, אבל הסיכוי למהפך קטן יחסית, שכן ברקוביץ' צריך לזכות ברובן כדי לנצח.

תומכיו של ליאון פתחו בחגיגות סוערות בשירים ובריקודים. בנאום הניצחון הודה ליאון לאשתו סתווית. ראש העיר היוצא ניר ברקת חגג אף הוא לצדו של ליאון שהצהיר: "זו לא מקפצה פוליטית, אשאר פה הרבה מאוד שנים".

החגיגות במטה ליאון (יונתן זינדל, פלאש 90)

מנגד, ברקוביץ' לא הצליח לבלוע לחלוטין את הגלולה המרה והצהיר, כי ההתנהלות הייתה לא חוקית וכי הוא לא יוותר: "שמענו את התוצאות, עוד יש את קולות החיילים ושמענו על לא מעט אי סדרים בקלפיות. הצוות המשפטי שלנו בוחן לעומק את התוצאות. לא סתם התרענו על כוח שעמד מולנו בשיטה אלימה ובאמצעים על סף לא חוקיים. לא נוותר על ניצחון גם בסיבוב הזה".

ברקוביץ' המום. (נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
תומכי ברקוביץ' בדיכאון. (נועם רבקין פנטון)

צפת

זירה פנים חרדית נוספת שסערה בשבועות האחרונים הייתה העיר צפת. המנצח הגדול הוא מי שקיבל את תמיכת דגל התורה - שוקי אוחנה שהביס את המועמד החרדי נחמן גלבך עם 61% מהקולות. גלבך זכה לתמיכת אגודת ישראל וש"ס ובאגו"י קיוו לתמיכת דגל התורה בתמורה לתמיכה שלהם בליאון מה שלא קרה בסופו של דבר אך למרות זאת בדגל התורה יכולים לסמן וי בשתי המקומות במאבק על הכוח הפוליטי החרדי. ראש העיר המכהן אילן שוחט הודח כבר בסיבוב הראשון.

אוחנה חוגג. דוד כהן, פלאש 90

ראשון לציון

דרמה נוספת התחוללה בעיר ראשון לציון, אחת הערים הגדולות בישראל, שם הפסיד ראש העיר המכהן דב צור, במאבק מול סגנו לשעבר רז קינסטליך, שזכה לתמיכת החרדים בעיר.

צור שנעצר במהלך כהונתו והתמודד עם חשדות לשחיתות, הפסיד בפער של כחמישה אחוזים לקינסטליך הצעיר.

ראש העיר החדש אמר בנאום הניצחון שלו: "היה קמפיין מאוד לא פשוט, אבל אני שמח שזה נגמר ושעכשיו ראשון לציון תקבל הנהגה חדשה, עם תפיסות חדשות. העיר כולה אמרה את דברה. לא רק הצעירים. דב צור התקשר אליי ובירך אותי. הוא אמר שהוא עומד לרשותי כבר ממחר. אני מאוד מעריך את הטלפון שלו ואשמח להסתייע בו במה שניתן".

בת-ים

מועמד הליכוד בבת ים, צביקה ברוט, עשה מהפך והביס בפער עצום את ראש העיר המכהן יוסי בכר, שאף זכה לתמיכתו של ראש הממשלה נתניהו. ברוט קיבל 63 אחוז מהקולות והצהיר כי החל ממחר הוא רואה את עצמו כנציג כל התושבים ללא מחנות ומחלוקות.

רמת גן

מהפך גם ברמת גן. ח"כ לשעבר כרמל שאמה הכהן, ששימש בעבר כשגריר ישראל באונסק"ו, ניצח את ראש העיר המכהן ישראל זינגר בפער של 12%. זינגר נחשד במהלך כהונתו בשוחד והתיק נגדו עדיין עומד.

כפר סבא

מנכ"ל העירייה רפי סער, הצליח לנצח בפער של שבעה אחוזים את ניצב בדימוס יוסי סדבון שהתמודד מולו.

רעננה

ראש העיר המכהן איתן גינזבורג, זכה ל-41% בלבד מקולות המצביעים, לעומת 58% ליריבו חיים ברוידא, ששימש כחבר מועצה ועיתונאי לשעבר. גינזבורג הגיע לתפקידו לאחר שראש העיר הקודם זאב בילסקי התפטר מתפקידו.

הוד השרון

אמיר כוכבי, חבר מועצת העיר זה כבר שתי קדנציות למרות גילו הצעיר (38) יהיה ראש עיריית הוד השרון לאחר שהביס בפער עצום את ח"כ לשעבר יפעת קריב, שקיבלה רק 30% מקולות המצביעים בעיר

רמת השרון

אבירם גרובר, ראש העיר המכהן שמר על כיסאו עם 55% מהקולות וגבר על רון בלקין. כזכור, ראש העיר לשעבר יצחק רוכברגר, שהורשע במרמה והפרת אמונים, נפסל מלהתמודד לאחר שהשופט קבע כי "המוסר הציבורי מחייב לקבוע כי במעשיו דבק קלון".

ראש העין

אין שינוי בראש העין: שלום בן משה, ראש העיר בחמש השנים האחרונות, יישאר בתפקיד לאחר שגבר בקרב צמוד על רז שגיא. בן משה קיבל 53% מהקולות לעומת 47% ליריבו.

קריית שמונה

המועמד הצעיר בן ה-32 בלבד, אביחי שטרן הביס בקלות את ראש העיר המכהן כבר 10 שנים, ניסים מלכה. שטרן קיבל 63% מקולות המצביעים.

מעלות-תרשיחא

היא אמנם עיר קטנה בצפון אך המהפך בה בעיקר סמלי. שלמה בוחבוט ראש העיר המכהן בתפקיד כבר 42 שנה הובס כשקיבל רק 35% מקולות הבוחרים. את מקומו תפס ארקדי פומרנץ

אילת

בלי מהפכים גדולים, ראש העיר הדרומית, מאיר יצחק הלוי הצליח לשמור על כיסאו בראשות העירייה עם 54% מקולות הבוחרים הצהיר אף הוא על עבודה משותפת ואחדות החל מהיום.

מועצת גוש עציון

יו"ר המועצה המכהן שלמה נאמן שמר על מקומו וניצח את יריבו שלמה סוויל עם 56% מקולות המצביעים. היישובים החרדיים במועצה חילקו את קולם בין נאמן לסוויל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר