צפו בנאום

נתניהו: מנהיגים צריכים לעשות דברים קשים

ראש הממשלה ונשיא המדינה השתתפו בטקס לזכרו של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן גוריון. נתניהו התייחס בנאומו להחלטתו על הפסקת האש בדרום (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: בראל אפרים, ynet)

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הבוקר (רביעי) בטקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה המנוח, דוד בן גוריון בשדה בוקר והתייחס גם למצב בדרום ולאתגרים העומדים בפניו.

"אני עומד כאן מעל קברו של דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל ומנהיג גדול של עם ישראל. ברגעי מבחן, בן גוריון קיבל החלטות גורליות. לפעמים עשה זאת בניגוד לדעה הרווחת בציבור, אבל במהלך הזמן, ההחלטות הללו התבררו כנכונות", פתח נתניהו את דבריו.

"בעת שגרה, מנהיג חייב להיות קשוב לרחשי הלב של העם, ויש לנו עם חכם. אבל בעת חירום, בעת החלטות גורליות בתחום הביטחון, הציבור לעיתים אינו יכול להיות שותף לשיקולים המכריעים שיש להסתירם מהאויב מכל משמר", ניסה נתניהו להסביר את החלטתו להפסקת האש בניגוד לדעה הרווחת בציבור.

"ברגעים אלה, מנהיגות זה לא לעשות את הדבר הקל, מנהיגות זה לעשות את הדבר הנכון, גם אם הוא קשה. מנהיגות זה לעמוד לפעמים מול ביקורת, כשאתה יודע דברים חסויים ורגישים, שאינך יכול לחלוק עם אזרחי ישראל ובמקרה זה תושבי הדרום, שאני כל כך אוהב ומעריך אותם", אמר ראש הממשלה.

"אני שומע את קולם של תושבי הדרום. האמינו לי, הם יקרים לי, דבריהם חודרים ללבי. אבל יחד עם ראשי זרועות הביטחון, אני רואה את התמונה הכוללת של ביטחון ישראל, שאינני יכול לשתפה עם הציבור. הלוואי שהייתי יכול לשתף את אזרחי ישראל בכל מה שאני יודע, אבל בביטחון ישראל – רב הנסתר על הגלוי. אויבינו התחננו להפסקת אש, והם יודעים היטב למה", אמר נתניהו והוסיף "אינני יכול לפרט את תוכניותינו להמשך, אנחנו נקבע את התנאים והזמנים הנכונים למדינת ישראל, הנכונים לביטחון אזרחינו".

נתניהו סיפר כי הגיע לטקס מבית החולים, "ביקרתי שם את משפחתו של לוחם גיבור, שנפצע בפעולה הסמויה שלנו ברצועת בעזה, בן למשפחת גיבורים. אני מצדיע לגבורה שלו ושל חבריו, לוחמי העלטה המופלאים, וגבורתם של טייסינו האמיצים, כולם גילו קור רוח ואומץ לב יוצאים מן הכלל. ומכאן אני שוב שולח תנחומים למשפחתו של סגן אלוף מ', גיבור ישראל".

בטקס השתתפו גם נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל גדי איזנקוט ובני משפחתו של בן גוריון.

גם ריבלין התייחס בנאומו למצב הביטחוני המתוח בדרום ואמר: "הדרום הוא מניית הזהב של מדינת ישראל, כך לימד אותנו דוד בן גוריון. אסור לנו לשכוח את זה. כשהתותחים רועמים המוזות שותקות, אבל כשנשתיק את התותחים נצטרך לתת לאנשים הנפלאים האלה, ליישובים הנפלאים האלה, שמיים כחולים של תקווה".

צילום: בראל אפרים, ynet

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר