איך להפחית לחץ בענייני כספים

שוב נחרדתם מגובה המינוס בחשבון הבנק? רק אמש הרהרתם לעצמכם כי המצב יציב, ושוב, בעל הדירה פרע את ההמחאה עם דמי השכירות והמינוס תפח. אוי, הלחץ. אין סוף הוצאות. איך מתפקדים? הנה 4 דרכים (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

שוב נכנסתם ליישומון של הבנק ונחרדתם מגובה המינוס בחשבון. רק אמש הרהרתם לעצמכם כי המצב יציב, ושוב, קופת החולים נטלה את חלקה וגם בעל הדירה פרע את ההמחאה עם דמי השכירות. ובדיוק גמרתם אומר לרכוש ספה חדשה כי בהחלט כלו כל הקיצין, וככל הנראה, גם בחודש הקרוב תאלצו לשבת על ספה רעועה. הלחץ. אוי, הלחץ. אין סוף הוצאות, לא מעט מהן אינן צפויות. איך מתפקדים עם כמות כה רבה של סטרס? הנה כמה דרכים.

הקפידו לשלם רק במזומן במשך שבוע אחד

זה כל כך קל לשאת את כרטיס האשראי שלכם, הוא שוקל מעט מעט ואינו מורגש כלל בתוך הארנק, אבל אם אתם באמת מנסים ליצור תקציב מציאותי, נסו לשלם עבור כל הרכישות שלכם במזומן כדי לראות בדיוק לאן הכסף שלכם הולך. (וואו. 12 ש"ח עבור כוס קפה בכל יום בשבוע זה לא מעט. כן, על זה אנחנו מדברים)

על ידי חידוד הרגלי ההוצאה היומית שלכם, תהיו קרובים יותר בצעד אחד לזיהוי הזדמנויות לחסכון.

השקיעו כסף על חוויות ופחות על דברים חומריים

זהו הרגל פיננסי של אנשים מאושרים. הוצאות על חוויות מוכחות באופן מדעי כהופכות אנשים למאושרים יותר, מאשר הוצאות על דברים חומריים.

"ההליכון הדוני" הוא הרעיון שאנחנו מתרגלים לדברים במשך הזמן, כך שמה שפעם גרם לנו שמחה (למשל, שמלה חדשה) כבר לא. בנוסף לכך, כל הרדיפה אחר חומריות יכולה לגרום לכם להשוות את עצמכם לאנשים אחרים ולחוויות שהם חווים. בקיצור, לא מומלץ.

העזרו במומחה פיננסי

כן, זה עלול לגרום להצפה של החרדה בענייני כספים, אבל העסקת מתכנן פיננסי יכולה לעזור לכם להגדיר תקציב מדויק יותר ואולי גם לזהות מקומות שבהם הכסף שלכם יכול לעבוד קשה יותר בשבילכם ממה שחשבתם בתחילה. (אולי זה אומר להצטייד בכרטיס אשראי שצובר נקודות או תוכנית חיסכון עם אחוזי תשואה גבוהים.)

שימו כסף בצד

כמובן, אתם צריכים לקבוע סדר עדיפויות להוצאות כמו דיור ומצרכים, אבל מה לגבי לחסוך פשוט עבור בזבוזים שיעשו לכם טוב על הלב? חשבתם על זה? כדי לפתור את עניין האשמה והחרדה שנלוות להוצאות בסגנון זה, כדאי להוסיף "הוצאה" קבועה לתקציב החודשי שלכם שאיתה אתם מאפשרים לעצמכם ליהנות. זכרו, אין מדובר בחיסכון החירום שלכם. זהו בעצם חשבון נפרד להוצאות שאתם לא צריכים להצדיק. במקום זאת, קחו רגע לטפל בעצמכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר