התפטרות ליברמן

המפלגות החרדיות בהלם: "בלילה חגגנו - ובבוקר חטפנו"

במפלגות החרדיות מנסים לעכל את התפטרות ליברמן. בכיר בש"ס התבטא כי הוא מתקשה להבין את איווט ואחד הח"כים אף אמר כי "היינו בטוחים שליברמן יעביר את חוק הגיוס בחודש הקרוב" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן, היום (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

טלטלה עוברת על המערכת הפוליטית בעקבות התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן מתפקידו, לאור מה שהוא מכנה "כניעה לטרור" של הממשלה ו"חילוקי דעות" שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גם במפלגות החרדיות מתקשים לעכל את החלטת ליברמן, שלפי הנראה צפויה להפיל את הממשלה - כשנה לפני הבחירות.

"מתקשה להבין את איווט, לפחות שהיה מחכה 24 שעות אחרי הניצחון של משה ליאון", כך התבטא בכיר בש"ס בתגובה להתפטרות ליברמן.

בחודשים האחרונים האמינו בסיעות החרדיות, כחלק מהסכם שהושג מאחורי הקלעים במסגרת הבחירות לראשות העיר ירושלים, שליברמן יאפשר תיקונים קלים בחוק הגיוס, כך שכלל המפלגות החרדיות יצביעו בעדו ויניחו את חוק הגיוס מחוץ לסדר היום בשנים הקרובות.

אך הבוקר, 12 שעות לאחר הניצחון הדרמטי של משה ליאון, הבינו במפלגות החרדיות כי הסיכוי של חוק הגיוס לעבור בממשלה הנוכחית - קלוש.

גורם פוליטי חרדי אומר ל"כיכר השבת" כי "כנראה הולכים לבחירות". לדבריו, "במצב שבנט מתעקש לקבל את תיק הביטחון כתנאי להישארות בממשלה, ביבי יפרק את הקואליציה, וחוק הגיוס ימתין לממשלה הבאה. איש לא יודע איך תראה הקואליציה הבאה. מי יהיה חבר בה. יתכן מאוד שעוד נתגעגע לחוק הגיוס הנוכחי".

ח"כ בש"ס התבטא כי "ליברמן לא עמד במילה. חגגנו בלילה ניצחון. בבוקר חטפנו מכה, היינו בטוחים שליברמן יעביר את חוק הגיוס בחודש הקרוב. זה היה מוסכם".

עם זאת, בש"ס לא חוששים מבחירות מוקדמות: "הערכה היא שאריה דרעי יסכים להקדמת הבחירות, אנחנו במצב הכי טוב למערכת בחירות. התחזקות בכל הארץ. בטח אחרי הניצחון בירושלים. אנחנו ערוכים יותר מכל סיעה אחרת".

מנגד, גורמים פוליטיים אחרים טוענים כי דווקא הליכה לבחירות בזמן זה, על רקע ביטחוני ולא על רקע חוק הגיוס או על מחלוקת בנושא דת ומדינה - הוא הדבר הכי טוב עבור החרדים. "קשה לי להאמין שמישהו במפלגות החרדיות הופתע מהתפטרות ליברמן", אומר גורם חרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר