התפטרות ליברמן

ראשי המפלגות החרדיות מעריכים: בחירות

ראשי המפלגות החרדיות מעריכים כי הממשלה לא תצליח לתפקד בקואליציה צרה של 61 חכי"ם, בשנתה האחרונה, ולכן הגיעו למסקנה: ככל הנראה, נתניהו יודיע על בחירות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני, דרעי וליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני מעריכים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יודיע בשבוע על תאריך מוסכם לבחירות. הערכה בכנסת: הבחירות יתקיימו באמצע חודש אדר א'.

אמש (רביעי) שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי המפלגות החרדיות ועדכן אותם כי בכוונתו לנסות ולשמר את הקואליציה עד לסיום הקדנציה, בעוד כשנה. אך למרות זאת, דרעי, גפני וליצמן מעריכים כי נתניהו יודיע על בחירות מוקדמות.

גורם בכיר ב'יהדות התורה' אמר אמש: "אנחנו לא נמצאים במצב הכי טוב לבחירות, זה בא עלינו בהפתעה, נצטרך להתארגן בתוך חודש למערכת בחירות. לא סוד שאנחנו נמצאים במשבר פנים, נצטרך להתעלות על הכל ולצאת למערכת בחירות, הציבור יבין שמדובר במאבק קיומי לעולם התורה ולהשאיר בצד את המחלוקות. לא יהיה קל".

מנגד, בש"ס לא חוששים מבחירות מוקדמות. חברי כנסת ששוחחו עם היו"ר אריה דרעי ל"כיכר השבת": "התחושה שאריה רוצה בחירות מוקדמות, לא חושש. אנחנו במצב מצוין. היינו צריכים לשמר את המומנטום שנה - עד הבחירות. בחירות מוקדמות טובות לנו, המטות פתוחות, השטח בוער".

באשר לחוק הגיוס, הערכה כי בג"צ יאפשר הארכה של תום מועד החקיקה החדשה, והחרדים נמצאים בחוסר ודאות: "אנו לא יודעים איזו ממשלה תקום פה בעוד חצי שנה, מי יהיו החברים בה, המצב לא פשוט, נתפלל לה'", אמר ח"כ חרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר