"בנות היו מרוגשות"

תוצאות הבחירות בסמינר החדש: ריקודים, דחיפות ומהומה

תוצאות הבחירות גרמו למהומה ב'סמינר החדש' בירושלים. בנות רקדו, חלק מהמורות התנגדו והחלו דחיפות, צעקות, ובכיות של בנות מ'הפלג' • תלמידה: "הפילוג במוסדות החינוך בלתי נמנע" (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
בניין הסמינר החדש (צילום: גוגל מפות)

הסמינר "החדש" ברחוב מלכי ישראל בירושלים רעש וגעש אתמול (רביעי) בבוקר עם פתיחת יום הלימודים, שעות לאחר הוודע המהפך בתוצאות האמת בירושלים, בבחירתו של משה ליאון לראשות העיר, כאשר נרשמו עימותים בין התלמידות ובין נשות הצוות הבכיר.

ל"כיכר השבת" נודע כי הסערה החלה לאחר שבצעד ספונטני החלה קבוצת בנות לרקוד ולשיר "משה אמת ותורתו אמת", אך מהר מאוד האירוע קיבל מימד רשמי והרב ישראל ליברמן החליט לשחרר את כל הכיתות להרקדה.

"מה שהחל כצעד ספונטי של עשרות תלמידות מהתיכון והסמינר הפך מהר מאוד לאירוע רשמי, בו נטלו חלק מורות בכירות", מספרת אחת התלמידות ל"כיכר השבת". לדבריה, "מאות בנות רקדו ברחבהכ אשר המורות מתחבקות עם התלמידות בשמחה עצומה, מי שניהלה את האירוע היתה המורה מ' שהחליטה מה לשיר וקבעה את הקצב".

בהמשך החלה דרמה של ממש כשחלק מנשות הצוות התנגדו להרקדה. "המורה ב"כ, המשתייכת ל'פלג הירושלמי'", מספרת התלמידה, "החלה למחות במורה מ' וטענה כי התלמידות המשתייכות לפלג בוכות ומתנגדות להרקדה ההמונית. גם המורה ש' המשתייכת ל'דגל התורה' ותמכה במשה ליאון התערבה וביקשה להפסיק את ההרקדה, לזה הצטרפו בנות שחגגו את הניצחון והחלו דחיפות, בכיות וצעקות".

התלמידה מספרת עוד ל"כיכר השבת" כי "כאשר הסתיימו הריקודים, המורה ש' מסרה שיעור נחמה נגד תאוות הניצחון, מה שהרגיע מעט את התלמידות המשתייכות לפלג הירושלמי".

תלמידה המשתייכת ל'פלג הירושלמי' אומרת ל'כיכר השבת' כי לטענתה "האירוע מלמד כי הפילוג הליטאי במוסדות החינוך - בלתי נמנע. והבעיה שלפחות 40% מהמורות משתייכות לפלג והעימותים בקעו לאחר מכן מחדר המורות".

מנגד, תלמידה המשתייכת ל'דגל התורה' אומרת ל'כיכר השבת': "גדולי ישראל ניצחו, רבי חיים זה המשה רבינו שלנו והוא ניצח. זה ניצחון שלו, התורה ניצחה, כמו שרוקדים בשמחת תורה נרקוד גם היום. ומי שריקוד למען התורה מפריע לו שיעשה בדק בית אצלו. הריקוד היה בלתי נמנע! בנות היו מרוגשות מהמהפך הלילי, והמורות לא יכלו לעצור את הסחף הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר