הקרב על השלל • פרסום ראשון

חלוקת התיקים המסתמנת והפגישה הסודית של יוסי דייטש

אחרי הבחירות לראשות העיר ירושלים: מהו התיק שדגל התורה וש"ס נאבקים עליו, האם 'התעוררות' תיכנס לקואליציית ליאון, מה יציע ראש העיר ל'הפלג' - ומי המתווך מטעם יו"ר אגו"י יוסי דייטש (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליאון ודייטש (צילום ארכיון: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: הקרב על השלל, לקראת הרכבת הקואליציה של משה ליאון, יוצא לדרך, כשאת התפקידים הבכירים צפויים לקבל חברי המפלגות החרדיות שהכתירו את משה ליאון לראשות העיר - ובצהריים (חמישי) נערכה פגישה מעניינת בנושא.

ל'כיכר השבת' נודע, כי נציגה הבכיר של אגודת ישראל בעירייה, יוסי דייטש, הגיע ללשכתו של ראש העיר היוצא ניר ברקת, כשהאחרון הוא שמוביל כעת את המגעים לכניסתה של הסיעה החסידית לקואליציה של משה ליאון.

הדבר בא בהמשך לשיחתו המוקדמת יותר היום של יו"ר סיעתו של דייטש ('שלומי אמונים'), סגן השר מאיר פרוש, עם ראש העיר הנכנס משה ליאון.

למשה ליאון ישנם כידוע כשלושה שבועות להרכיב קואליציה. הקרב הגדול בין המפלגות החרדיות הוא על תיק החינוך החרדי, והוא ניטש בין דגל התורה לבין ש"ס: בעוד ב'דגל' טוענים כי זכות החתימה על התיקים ניתנת להם בראשונה, בש"ס בטוחים כי תיק החינוך יוותר בידיהם. קרב נוסף בין 'דגל' לש"ס צפוי להיות על תיק ההקצאות.

ברקת (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

תיק התכנון והבניה, תיק שני בחשיבותו, צפוי לכאורה להינתן לאגודת ישראל, על מנת שהיא תיכנס לקואליציה - דבר שלא יעבור בנקל בקרב בכירי דגל וש"ס, שסבורים כי גם תיק נחשק זה צריך להישאר ברשותם. גם את תיק התרבות התורנית צפויה ככל הנראה לקבל אגודת ישראל.

תיק הכספים שמור למפלגת ש"ס, בנוסף לשני סגני ראש עיר. כמו כן, תקבל המפלגה אחיזה גם בוועדות הבכירות בעירייה.

בכיר ב'כיכר ספרא' בטוח, בשיחה ל"כיכר השבת", כי דגל התורה - שתהיה הסיעה הגדולה בקואליציה - תקבל מלבד תיק בכיר, גם את תיקי התעבורה, שפ"ע ותיקים ניהוליים נוספים.

יצוין, כי למרות אמירתו של משה ליאון כי "הפלג" ('עץ'), שתמך באופן רשמי בעופר ברקוביץ', לא יהיה מוחרם, לא נראה כי דרכו לקואליציה סלולה, זאת לאחר שעל פניו לא יקבלו בה אף תפקיד משמעותי ומשפיע.

באשר לסיעת התעוררות בראשות עופר ברקוביץ, שהפסידה את הבחירות אך קיבלה את מספר המנדטים הגדול ביותר (7), בכירים מטעמה אומרים ל'כיכר השבת': "אין שום דיבור על כניסה לקואליציה בעבור סגן וחצי. זה לא על הפרק".

מנגד, מקור אחר המעורה בנעשה אומר, כי 'התעוררות' לא תשרוד באופוזיציה. לדבריו, "משה ליאון יצליח לפצל את הסיעה, ולהכניס את חלקה לקואליציה - בעוד מספר חודשים".

עוד נודע ל"כיכר השבת", כי קרב נוסף מתנהל בימים אלו על תפקיד מנכ"ל העירייה, כשבין השמות המדוברים כיורשים של המנכ"ל היוצא אמנון מרחב, מופיעים המנכ"ל לשעבר יאיר מעיין והממונה על המכרזים בעיריית ירושלים משה חזן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר