המכתב החריג לתיירים החרדים

הראשל"צ: "מכשילים את הנוסעים למרוקו בנבלות וטרפות"

אלפי חרדים, מהארץ ומהעולם, נוסעים מידי שנה למרוקו ופוקדים את קברי הצדיקים במדינה. במכתב חריג מזהיר הגר"ש עמאר כי המארגנים מבטיחים כשרות אך לא מודיעים למצב האמיתי (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר, חתם השבוע על מכתב, שהגיע לידי "כיכר השבת", בו מזהיר הרב את הנוסעים למרוקו מפני חשש למאכלים לא כשרים המוגשים במהלך הטיול ומוצגים ככשרים.

בשנים האחרונות התפשטה תופעת החרדים הנוסעים לבקר במדינה הערבית, שם פוקדים את קברי הצדיקים. ההערכה היא, כי מידי שנה מגיעים כעשרת אלפים חרדים למדינה הצפון אפריקאית.

בפתח מכתבו כותב הגר"ש: "הנני בזה להזהיר את רבבות אלפי בני ישראל הבאים למדינת "מרוקו" להשתטח על קברות הצדיקים, כמנהג אבותינו מדורות עולם, וטורחים ונוסעים מכל רחבי העולם לבא לשפוך שיחם, ומר רוחם, לפני השם בזכותם של הצדיקים לקדושים אשר בארץ ההיא המה שוכנים כבוד, והרבה חיזוק באמונה ובעבודת ה' יש בה, אשריכם ישראל".

"ונודע לי", מוסיף הגר"ש ומזהיר: "שחלק גדול "ממארגני הנסיעות" מבטיחים לנוסעיהם שכל האוכל הוא כשר, ולמעשה אין הם יודעים ולא מודעים למצב, ואנשים שמעולם לא אכלו דבר שאינו כשר, ולא מתקרבים לזה בשום פנים ואופן, ומתוך חוסר ידיעה, סומכים על מה שקיבלנו ושמענו מאבותינו שהכשרות שם מתוקנת, ולא שמים לבם שכיום נשארו רק מעט מאחינו בני ישראל, זעיר שם זעיר שם, ואם לא יעמדו על נפשם בעוז ובתוקף בוודאי שיכשלו בנבלות וטרפות ושאר מאכלים אסורים, ה' יצילנו".

לדבריו: "והלב מזדעזע מהעובדות המובאות לפנינו במכשולים רבים ומגוונים, ואין אני מדבר על חומרות והידורים, אלא על איסורים גמורים וחמורים ביותר".

הרב קורא לנוסעים שלא לאכול בשר ועופות במרוקו: "וכל שומר נפשו ימנע עצמו מאכילת בשר ועוף בנסיעות אלו מכל סוג ובכל מקום, ויסתפקו בפירות וירקות, ובאכילת דגים הידועים שהם טהורים, ובלבד שיתבשלו בכלים חדשים ועל ידי יהודים, ויתרחקו מכל דבר שאינו ברור, כי האיסור מצוי מאד מאד".

מכתבו של הגר"ש עמאר

"וכל אשר יראת ה' בלבו לא יקבע נסיעתו עד אשר יבקש תעודת כשרות ברת תוקף לאירוע עצמו, או לאותו טיול, וכדאי שיוודאו שיש משגיחים שישהו עמם לכל אורך הנסיעה", הדגיש הראשל"צ.

הגר"ש עמאר קורא לאלו שלא הצליחו לבדוק את נושא הכשרות לבטל את הנסיעה: "ואם לא עלה הדבר בידו ימנע מלנסוע כלל, או שיוותרו על בשר ועוף, ועליהם לברר היטב בדקדוק אצל רב מוסמך ומוכר, שידריך אותו כדת מה לעשות, ושומר פיו ונפשו ממאכלים טמאים ואסורים, יזכהו הא-ל ב"ה שלא יחלה ח"ו ויזכה לאריכות ימים ושנים. ויהי רצון מלפני שומר ישראל שישמור קהלות ישראל מכל רע לעד אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר