המצוד נמשך

כתב אישום נגד אמו ואחיו של הרוצח מברקן

יותר מחודש הרוצח עדיין לא נתפס ובבית המשפט הצבאי הוגשו כתבי אישום נגד אם ואח המחבל הרוצח מאז"ת ברקן. כתב אישום גם נגד מחבל שתיכנן לרצוח אנשי ימין (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מעצר אחד הסייענים לפיגוע (צילום: דובר צה"ל)

יותר מחודש אחרי הרצח באזור התעשייה ברקן של זיו חג'בי וקים לובנגרונד יחזקאל הי"ד המחבל עדיין לא נתפס, אך אתמול (חמישי) הוגשו לבית המשפט הצבאי בשומרון כתבי אישום נגד אמו ואחיו. כתבי האישום מייחסים לנאשמים עבירה של אי מניעת עבירה.

מכתבי האישום עולה, כי אמו של הנאשם ידעה שיש בידיו של המחבל נשק וכי הוא מתאמן בו. כמו כן, המחבל ציין בפניה כשבועיים לפני הפיגוע כי בכוונתו לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד". האם יידעה את אחיו של המחבל בפרטים אלו אך השניים לא פעלו למנוע את הפיגוע.

תמונות הנרצחים באו"ם

בנוסף, לאח מיוחסת עבירה נוספת של שיבוש הליכי משפט בגין כך שניסה לאחר הפיגוע להסתיר את מכשיר ההקלטה של מצלמות האבטחה בביתם.

כתבי אישום אלו מצטרפים לכתבי אישום נוספים בפרשה נגד מעורבים אחרים שלא מנעו את הפיגוע. עם הגשת כתבי האישום ביקשה התביעה הצבאית את הארכת מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים.

במקביל, אתמול, הוגש לבית המשפט הצבאי בשומרון כתב אישום נגד עמיד איוב פוזי זמארי, תושב קלקיליה. כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה ועבירות ביטחון חמורות נוספות.

מכתב האישום עולה כי בחודש יולי 2018, יצר הנאשם קשר עם אדם אחר, המתגורר בעזה, אשר מסר לנאשם פרטים מזהים של דניאלה וייס ומשה זר, שני פעילי התיישבות בולטים וביקש ממנו לעקוב אחרי השניים במטרה לבצע נגדם פיגוע.

הנאשם ביצע תצפיות וצילם את ביתו של משה זר ואת הכניסה ליישוב בו מתגוררת דניאלה וייס. כמו כן, ביצע הנאשם תצפיות לעבר אתר דתי יהודי באזור השומרון, מתוך מטרה להטמין במקום מטען חבלה.

בחסדי שמים, המחבל לא הצליח להוציא את תוכניותיו לפועל בשל מעצרו על ידי כוחות הביטחון.

עם הגשת כתב האישום ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר