"בזכות ולא בחסד"

כך מאות בנות 'הסמינר החדש' חגגו את הניצחון בירושלים

לצלילי הג'ינגל של 'דגל', מאות בנות 'הסמינר החדש' בירושלים, חגגו לאחר הבחירות את ניצחונו של משה ליאון, בריקוד משותף עם המורות. אחת התלמידות: "ניצחנו את הבנות שעוררו פקפוק" (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלמת)

המהפך הלילי בתוצאות הבחירות בסיבוב השני בירושלים, הביא לתרועות ניצחון, חגיגות שירה, וריקודים לא רק במטות של המפלגות ואולמות שנשכרו למסיבות, ולא רק בהיכלי הישיבות אלא גם בבתי הספר לבנות והסמינרים.

כפי שכבר פורסם בסוף השבוע ב'כיכר השבת', אירוע הרקדה לא שגרתי התקיים בסמינר החדש בשכונת גאולה בירושלים. כעת חושף 'כיכר השבת' תיעוד וידאו (התיעוד המקורי שמור במערכת. ש"כ) מאירוע ההרקדה שהתקיים בהשתתפות הצוות החינוכי של הסמינר.

ביום רביעי בשעה 8:00 בבוקר התאספו מאות בנות עם הצוות החינוכי להרקדה בחצר הסמינר עם שלטי הבחירות של משה ליאון, כאשר השמחה פורצת גבולות ומאות הבנות שרו את הג'ינגל הרשמי של דגל התורה בירושלים, שבוצע על-ידי הזמרים אבי מילר ומאיר גפני: "צו השעה – דגל, על דעת מרנן ורבנן, על דעת המקום והקהל, דגל, לקיים דברי רבו, כי כולנו נקבל בזכות ולא בחסד יותר מוסדות יותר שכונות. כולנו נקבל בזכות ולא בחסד יותר ישיבות יותר קהילות, דגל התורה - כולנו מצביעים, דת אחת ולתמיד". השיר במקורו הוא להיט חסידי ידוע של הזמר שמילי אונגר, "אמת ואמונה".

ההרקדה בחצר התיכון והסמינר עוררה, כפי שדווח ב'כיכר השבת', ויכוח חריף בין אנשי הצוות בסמינר, היו מנשות הצוות שהביעו התנגדות למסיבת הניצחון בעוד מורות אחרות הצטרפו לריקודים ואף אישרו לקיים את מסיבת הניצחון המאולתרת על חשבון שעות הלימוד.

אחת מתלמידות הסמינר אומרת ל'כיכר השבת' כי "במשך חודש הבחירות בירושלים הביאו למתח גדול בין הבנות ובין המורות, ויכוחים ועימותים על 'דעת תורה'. התלמידות בחלקן הפכו לפעילות של ממש במטה נשים למען משה ליאון, עקבנו כל הלילה אחר התוצאות והתחושה היתה שניצחנו את אותן בנות שבמשך התקופה האחרונה עוררו פקפוק והעלו תהיות מדוע לא תמכו בחרדי, ו'דין צפת כדין ירושלים' ועוד".

לדבריה, "הבוקר שלאחר הבחירות היה ההזדמנות לומר לכל הבנות הללו, שניצחנו, גדולי ישראל ראו למרחוק וניצחו, אתן הלכתן שולל אחרי פולטיקה קטנה, האמנו וניצחנו. נכון שהיו בנות בודדות שדיברו לא יפה כלפי אחת המורות השייכת לפלג הירושלמי, אבל בסך הכל היה אירוע מכובד וספונטני שהוציא את רגשות הבנות בצורה מושלמת. להיפך, אם היו מונעים מאיתנו לרקוד זאת היתה החלטה המנוגדת לרצון רוב הבנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר