ישיבת ממשלה אחרונה?

יום דרמטי; נתניהו: "למנוע את הפלת הממשלה"

הממשלה מתכנסת ביום דרמטי לעתידה, שעות לפני פגישה מכרעת • צפו בראש הממשלה קורא לשותפיו לקואליציה, לעשות הכול כדי למנוע את הפלת הממשלה "בתקופה רגישה זו" (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet. תמונה ראשית: Ohad Zwigenberg/YEDIOTH AHRONOTH/POOL)

"שוחחתי עם ראשי הקואליציה, בניסיון אחרון למנוע את הפלת הממשלה בתקופה רגישה זו", כך אמר היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה שמתכנסת בשעה זו.

על רקע הטלטלה הפוליטית, שעשויה להוביל בקרוב את אזרחי ישראל אל הקלפיות בבחירות כלליות, התריע נתניהו מפני הרצון של מרבית שותפיו לפרק את ממשלתו.

לדבריו, "אנחנו זוכרים מה קרה בשנת 1992, אז קיבלנו את הסכם אוסלו ואת האינתיפאדה השנייה. צריך לעשות כל מה שניתן לעשות, כדי לא לחזור על הטעויות הללו. הערב אפגש עם שר האוצר כחלון, בניסיון אחרון למנוע את הפלת הממשלה. בתקופה ביטחונית רגישה זו לא צריך ולא נכון ללכת לבחירות".

מנגד, שרת המשפטים איילת שקד הסבירה היום את דרישת 'הבית היהודי', מפלגתה, להפקיד את תיק הביטחון בידי היו"ר, השר נפתלי בנט - כתנאי להמשך קיומה של הממשלה עד המועד החוקי לבחירות בעוד כשנה.

השרה שקד (צילום: Hadas Parush/Flash90)

לדברי שקד, "בשלב זה הממשלה איננה יותר ממשלה ימין, לצערי, את מה שהיה לעשות (מינוי שופטים, שינוי תפיסה בעמדות המדינה בבג"ץ, חוק ההסדרה, אוניברסיטת אריאל, פירוק מל"ג-יו"ש ודברים רבים נוספים), כבר עשינו".

"את מה שצריך לעשות (פסקת התגברות, הוצאת מסתננים, פינוי חאן אל אחמר, החזרת ההתרעה, מניעת כספי מחבלים) כבר ברור שלא ייעשה תחת ממשלה זו".

ומכאן מסיקה שרת המשפטים: "ההצדקה היחידה להמשך קיומה של הממשלה עד נובמבר 2019, היא שבנט יבצע מהפכה בביטחון, יחזיר לישראל את ההרתעה שאבדה תחת ליברמן בשנתיים האחרונות ויסייע להיחלץ ממשבר האמון הביטחוני הקשה. ללא זה, זו ממשלה שנקראת 'ימנית' אך בפועל מקיימת מדיניות שמאל. לציבור נמאס להצביע ימין ולקבל שמאל, והמשך ממשלת שמאל מקרטעת תסכן את שלטון הימין. לכן יש לגשת לבחירות בהקדם על מנת להקים ממשלה חדשה בראשות נתניהו, כאשר הבית היהודי היא המפלגה החזקה לימינו, כך שסוף-סוף נצביע ימין ונקבל ימין.

כזכור, לאחר פגישת בנט-נתניהו בסוף השבוע האחרון, התברר כי יו"ר 'כולנו' השר משה כחלון לא מתנגד עקרונית למינויו של בנט לשר הביטחון, אך ככל הנראה יש לו תנאים להישרדותה של הממשלה - תנאים שאמורים להתברר ולקבוע אם ישראל בדרך לבחירות, בפגישתו הערב עם ראש הממשלה נתניהו.

דרישתו של בנט, בסוף השבוע האחרון (צילום: ניצן דרור, ynet. תמונה: Miriam Alster/Flash90)

בתוך כך, מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, שהייתה עד השבוע שעבר חלק מאותה ממשלה, הגישה היום הצעת חוק לפיזור הכנסת, זאת ארבעה ימים לאחר שפרשה מהקואליציה ושהודיעה על התפטרות שריה - ליברמן מתיק הביטחון וסופה לנדבר מתיק הקליטה. ההצבעה בהצעת החוק צפויה להתקיים ביום רביעי הקרוב.

כזכור, מה שיצר את הטלטלה הפוליטית הנוכחית, הוא הסכם הפסקת האש בין ישראל לבין ארגוני הטרור בעזה בתום סבב הלחימה העוצמתי בשבוע שעבר, כשהביקורת הציבורית הנוקבת שספג צעד זה, הובילה את שר הביטחון ליברמן להחליט על פרישתו ממשרד הביטחון ופרישת סיעתו מהקואליציה. בעקבות כך היא הצטמצמה ל-61 חברים בלבד, ויו"ר הבית היהודי בנט הניח את האולטימטום למינוי שלו כשר ביטחון במקום ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר