אחרי הפגישה עם השר כחלון

בחירות? הטלטלה הפוליטית; נתניהו ימסור הצהרה מיוחדת

אחרי שהודיע על כוונתו לבצע כמה מינויים חדשים בממשלתו, כולל לתיק החוץ, מתכוין ראש הממשלה למסור הצהרה מיוחדת בתום פגישתו עם כחלון, מתוך 'הקריה' בתל אביב • בחירות 2019 (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בכסלו תשע"ט | 18.11.18
נתניהו, היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הערב (ראשון) בשעה 20:00 הצהרה לתקשורת בקריה, בתל אביב. במערכת הפוליטית רווחות ספקולציות שונות באשר לתוכן ההצהרה, ולא מן הנמנע כי נתניהו יכריז על הקדמת הבחירות, במידה ופגישתו עם יו"ר 'כולנו' השר כחלון, המתקיימת כעת, לא תוביל לעצירת הרכבת הפוליטית הדוהרת.

עוד קודם נודע, כי הוא מתכוון למנות בימים הקרובים שר חוץ - תפקיד בו שימש מאז הקמת הממשלה - ולהשאיר בידיו את תיק הביטחון, במקומו של אביגדור ליברמן שהתפטר בסוף השבוע שעבר.

אך אם חשב נתניהו לשדר בצעד זה יציבות למערכת הפוליטית הסוערת, ב'הבית היהודי' מבהירים הערב (ראשון) כי היו"ר נפתלי בנט אינו חוזר בו מדרישתו לקבל לידיו את תיק הביטחון, ולא - הרי שהסיעה תפרוש מהממשלה.

ב'הבית היהודי' אמרו, לאחר ההודעה מטעם גורמים בלשכת נתניהו על מינוי שר חוץ: "ההודעה לא משנה מאומה. זוהי ממשלה שנקראת ימין ועושה שמאל. ללא הטלת משימת שיקום הביטחון על בנט, יש לגשת לבחירות מיידיות".

במפלגה הציונית דתית הבהירו עוד: "הממשלה היא ממשלה עם מדיניות שמאל: קריסה בהרתעה מול חמאס, אי פינוי חאן אל אחמר, מדיניות רפה כלפי מחבלים ומשפחותיהם לאחר פיגועי טרור. ללא מסירת תיק הביטחון לבנט על מנת לחלץ את ישראל ממשבר האמון הבטחוני הקשה בו היא מצויה, אין טעם בקיום ממשלת שמאל".

דבריו האקטואליים של נתניהו, בבוקר ( (צילום: מתוך ynet. תמונה ראשית: Ohad Zwigenberg/YEDIOTH AHRONOTH/POOL))

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לכנס עוד הערב, בשעה 20:00, מסיבת עיתונאים. טרם ברור מה יבקש נתניהו להעביר לציבור הישראלי, במידה ואכן יכנס מסיבת עיתונאים. בשעה 18:30, נתניהו נפגש עם יו"ר 'כולנו' השר משה כחלון, בניסיון למנוע את הקדמת הבחירות. הפגישה בין שר האוצר לראש הממשלה הסתיימה ללא תוצאות. השניים קבעו להיפגש בהמשך השבוע.

מוקדם יותר אמרה השרה איילת שקד: "היום או מחר ראש הממשלה יחליט אם ללכת לבחירות או לא. אם הולכים לבחירות - זה צריך להיעשות במהירות האפשרית. אני מאמינה שנתניהו ימשיך להיות ראש הממשלה גם אחרי הבחירות. אני מקווה שהבית היהודי תהיה המפלגה החזקה ביותר לצדו, כמפלגת ימין אידיאולוגית. אבל זה תלוי במספר המנדטים שנקבל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר