בדרך לבחירות?

בצל הלחצים, דרמה: האם נפתלי בנט ואיילת שקד יתפטרו

הודעת נתניהו כי תיק הביטחון נשאר בידיו, גוררת את נפתלי בנט ואיילת שקד להתפטרות מהממשלה, זאת לצד לחצים כבדים שלא לפרוש. ב'איחוד הלאומי' מגבים את דרישת 'הביטחון לבנט' (אקטואליה)

בנט ושקד. ארכיון (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

הטלטלה הפוליטית: בשעה 10:30 בבוקר (שני) ימסרו יו"ר הבית היהודי, שר החינוך, נפתלי בנט ושרת המשפטים, איילת שקד, הצהרה לתקשורת, לאחר ישיבת סיעה מיוחדת שתתכנס בשעה 09:30.

במערכת הפוליטית מעריכים כי השניים יודיעו על התפטרותם מהממשלה - לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו סירב להעביר לידי בנט את תיק הביטחון, כפי שהשניים דרשו שוב ושוב במהלך הימים האחרונים, מאז הודיע אביגדור ליברמן על התפטרותו.

במידה והשניים אכן יתפטרו, ביום רביעי הם צפויים לתמוך בחוק לפיזור הכנסת וכך מדינת ישראל תלך לבחירות, מוקדם מהצפוי. במפלגת 'הבית היהודי' מפעילים לחצים על השניים שלא יפרשו כדי שלא יזכרו כמי שהביאו להפלתה של ממשלת ימין.

הנאום של נתניהו (מתוך עמוד הפייסבוק של רה"מ)

עם זאת, ייתכן כי במהלך השיחות בין הצדדים יוברר כי האפשרות שתיק הביטחון יועבר לידיו של בנט עדיין לא ירדה מהפרק, מה שישאיר את 'הבית היהודי' בממשלה - בצל איומי בנט ושקד לפרוש במידה והדבר לא ייעשה.

"לאחר מסיבת העיתונאים שכינס אמש ראש הממשלה בה הודיע כי תיק הביטחון נשאר בידיו", אומר גורם פוליטי, "אין לבנט ושקד ברירה אלא לממש את איומיהם ולפרוש, במיה ויכנעו לחצים, זו תהיה אחת ההתקפלויות המביכות שראינו בפוליטיקה. השניים יצאו חבולים מהמהלך וכמי שנופפו באקדח ללא כדורים, מי שיעורר שאלות האם הם ראויים להנהגה".

בנתיים, השניים זוכים לגיבוי משותפיהם - אנשי 'האיחוד הלאומי', בדרישה לקבלת תיק הביטחון. בהודעה מטעם המפלגה נאמר כי "יו"ר 'האיחוד הלאומי', השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ', תומכים בדרישת הבית היהודי לקבלת תיק הבטחון כדי לשנות באופן מהותי את מדיניות הבטחון הנוכחית וכדי שצה"ל יחזור לנצח".

עוד נמסר כי "אנו מאמינים כי רק הכרעה צבאית ברורה והנחתת מכה קשה על ראשי החמאס ועל כל מי שמעורב בטרור נגדנו, תחזיר לישראל את ההרתעה ותעביר מסר לכל האזור כי מדינת ישראל לא תשלים עם פגיעה בריבונותה או באזרחיה".

ב'איחוד הלאומי' הוסיפו ואמרו כי "בעקבות הודעת רוה"מ כי יסרב לדרישה זו, ובמידה ומפלגת הבית היהודי תחליט על פרישה מהקואליציה והתפטרות השרים בנט ושקד, יכונס מרכז 'האיחוד הלאומי' לדיון מיוחד באשר להצטרפות 'האיחוד הלאומי' למהלך. במקרה כזה נציגי המפלגה, השר אריאל וח"כ סמוטריץ', יצביעו ביום רביעי על החוק לפיזור הכנסת בהתאם להחלטת המרכז ולהתייעצות עם רבני המפלגה".

אמש, קרא נתניהו לשותפיו בקואליציה שלא לפרק את הממשלה בעת הזאת. "אנחנו נמצאים באחת התקופות הביטחוניות המורכבות ביותר", אמר נתניהו. "בתקופה כזאת לא מפילים ממשלה, זה חוסר אחריות. יש לנו עוד שנה שלמה עד הבחירות. אנחנו בעיצומה של המערכה ובאמצע המערכה לא נוטשים. באמצע המערכה לא משחקים בפוליטיקה. ביטחון המדינה הוא מעבר לפוליטיקה. וביטחון המדינה הוא גם מעבר לשיקולים אישיים. ולכן אתם רואים את המאמץ שאני עושה בימים האחרונים. אני עושה כל מאמץ למנוע בחירות מוקדמות מיותרות. שוחחתי עם כל ראשי הקואליציה, אמרתי להם - זה הזמן לגלות אחריות".

בשעות הערב אתמול נועד ראש הממשלה עם יו"ר 'כולנו', שר האוצר משה כחלון, במשך כ-40 דקות. השניים דנו באפשרות להחזיק קואליציה של 61 חברי כנסת. בסיום הפגישה החליטו השניים להיפגש שוב השבוע.

יו"ר 'המחנה הציוני', אבי גבאי, אמר אתמול כי "ביטחון ישראל הוא באמת הדבר החשוב ביותר. ערבוב של פוליטיקה וביטחון הביא לפגיעה בביטחון תושבי הדרום. בדיוק בגלל זה ישראל צריכה ללכת לבחירות מיידיות. אפשר להחליף את הממשלה הזאת בממשלה שתדאג באמת לביטחון, ומאמינה באמת שאפשר לשנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר