"פרצה נוראה בתחום המזון"

לראשונה: מסמך פנימי מתיר הכנסת "שומן חזיר" לישראל

מסמך פנימי של משרד החקלאות, על "יבוא קרביים לא כשרים", מתיר לראשונה ייבוא של שומן חזיר למדינת ישראל - כך עולה מבדיקת 'כיכר השבת' • בכיר ברבנות: "לעשות הכל לעצור זאת" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חשיפה: מסמך פנימי של משרד החקלאות, תחת הכותרת "יבוא קרביים לא כשרים", מתיר לראשונה ייבוא שומן חזיר למדינת ישראל, כך עולה מבדיקת "כיכר השבת".

במסמך שנשלח מטעם הווטרינר הראשי ליבואני הבשר, תחת סעיף 10, בו נכתב "שומן", מתיר השירות הווטרינרי לייבא חלקים פנימיים למדינת ישראל, ובין היתר - כאמור - ייבוא שומן חזיר למדינת ישראל.

בשיחה עם "כיכר השבת", אמר בכיר במשרד החקלאות שנחשף למסמך: "הופתענו, אכן המסמך מתיר הכנסת שומן חזיר לישראל, מה שלא היה עד כה. אך האישור לייבוא הוא של משרד הכלכלה".

המסמך הפנימי

גורמים מקצועיים במחלקת הכשרות ברבנות הראשית אמרו ל"כיכר השבת" כי "הכנסת שומן חזיר לארץ זה אסון. זה בלבול, אין שליטה בשומן. בבשר אפשר לשלוט, בשומן אי אפשר. בשומן אין זהות, הוא יכול להיכנס בכמויות אדירות וליצור בלבול גדול. קשה לזהות שומן. להביא שומן מחו"ל? ועוד חזיר? זו מכשלה מאוד מאוד גדולה".

בכיר ברבנות הראשית אומר ל"כיכר השבת" כי מדובר בהרס של ממש שלא היה כדוגמתו מאז קום המדינה. "לא ייאמן שהמדינה מאפשרת לייבא לארץ שומן חזיר, מדובר בדבר שלא היה מעולם ואסור שיקרה, זוהי פרצה נוראה בתחום המזון בישראל ויש לעשות הכל לעצור זאת, היום זה שומן חזיר ומחר יאשרו לייבא את כל שאר חלקי בשר החזיר לארץ ישראל".

בדוברות משרד החקלאות אמרו ל"כיכר השבת" כי למרות שהרופא שחתם על המסמך הנו עובד במשרד החקלאות, הרי שהאחריות היא של משרד הכלכלה: "בכל הנוגע לחוק בשר כשר, יש לפנות לדוברות משרד הכלכלה".

את תגובת משרד הכלכלה לא היה ניתן להשיג עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר