צפו בתיעוד

הנהגת יהדות אירופה: מבקשים את עזרת ישראל

עשרות רבנים החברים בוועידת רבני אירופה מבקרים בימים אלו בישראל. נשיא הוועידה: "אנו מבקשים את עזרת ישראל מול ההתקפות הבלתי פוסקות נגד מצוות הדת" (אקטואליה)

הרבנים בכותל, הערב (צילום: אלי איטקין)

משלחת הנהגת יהדות אירופה, בראשות 'ועידת רבני אירופה', הגיעה בימים אלו לביקור בישראל. הגר"פ גולדשמידט: 'יהדות אירופה מבקשת את עזרת ישראל לשיתוף פעולה נגד ההתקפות על מצוות הדת והאנטישמיות'

בקבלת הפנים שקיימו יו"ר הכנסת ושר החינוך והתפוצות בכנסת אמר נשיא 'ועידת רבני אירופה', העומד בראש המשלחת; "אנו רבני קהילות אירופה, כ - 700 קהילות אורתודוקסיות המתנהלות עפ"י ההלכה היהודית, הכוללות את רובה ככולה של יהדות אירופה, מבקשים את עזרת ישראל מול ההתקפות הבלתי פוסקות נגד מצוות הדת שהתעצמו לאחרונה בכמה ממדינות אירופה ומול האנטישמיות הגואה והימין הקיצוני ויחס השלטונות בכמה ממדינות אירופה שהחלו לפגוע באופן ממוסד ברבנים ובקהילות מה שלא היה עד כה".

יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין אמר לרבנים כי: "הכנסת תעמוד לימין הקהילות היהודיות בכל מה שנתבקש. נהדק את שיתוף הפעולה כדי לסייע לכם".

השר בנט אמר כי "היעד השני החשוב ביותר שצריך להיות מבחינת ישראל הוא חיזוק הקהילות היהודיות בתפוצות; אתם רבני וראשי הקהילות מבחינת ישראל המבינים בענייני הקהילות היהודיות ואנחנו רק זרוע ארוכה עבורכם נסייע ונחזק בכל מה שנידרש".

ביקר המיוחד בישראל משתתפים עשרות רבנים, אבות בתי דין, דיינים, חברי הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', בראשות יו"ר הועדה המתמדת ואב"ד ביה"ד לונדון הגאון רבי מנחם געללי והמנהל הרבני הגאון רבי משה לבל ראש ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה. נציגי חבר הנאמנים של 'ועידת רבני אירופה' בראשות הנגיד בוריס מינץ, חברי פרלמנט אירופאים ונציגי מדינות ידידי העם היהודי ומנהיגים יהודיים מרחבי אירופה וארה"ב.

הרבנים הגיעו לישראל במטרה לשיתוף פעולה עם רבני ישראל לביצור חומות הדת בנושאי בתי דין, תיקון מצב הגיורים וכו' וכן לפגישות עם עם מוסדות השלטון – הממשלה והכנסת, כדי לבקש את עזרתם במישור הדיפלומטי עקב ההחמרה ביחס ליהודים ומצוות התורה בכמה מהמדינות.

במהלך שלושה הימים הבאים יקיימו חברי המשלחת מפגשים עם רבני ישראל בראשות הרה"ר ונשיא ביה"ד הגדול הגר"ד לאו וכן עם נשיא המדינה, שרים וחכי"ם, משרדי החוץ והתפוצות וחברי כנסת, כדי לשתף פעולה עם המשרדים הרלוונטיים והשדולה למען יהדות אירופה על מנת להפעילם במידת הצורך כדי לסכל יוזמות חקיקה נגד שחיטה ברית מילה חינוך ועוד בכמה ממדינות אירופה, למלחמה באנטישמיות הגואה ובימין הקיצוני וביחס השלטונות שהחמיר בכמה ממדינות אירופה לרבנים ולקהילות.

לאחר קבלת הפנים קיימה המשלחת ישיבת עבודה בכנסת עם מנכ"ל משרד התפוצות דביר כהנא וצמרת המשרד, על הקשיים עימם מתמודדות קהילות ישראל בתפוצות ועל דרכי הסיוע של משרד התפוצות לקהילות.

את הערב חתמו חברי המשלחת בתפילה ברוב עם בכותל המערבי. לאחר מכן התקיימה קבלת פנים במסעדת 'מונטיפיורי' ברובע היהודי בכותל. שם השתתפות רבנים שרים וחכי"ם. מנכ"ל משרד התפוצות ואישי ציבור.

בפני המשתתפים נשאו דברים; הגר"מ געללי. סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של רומא הרב שמואל די סייני. סגן שר הפנים משולם נהרי. ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. והמארח; נשיא הקונגרס היהודי העולמי ליהודי גאורגיה וחבר בחבר נאמנים של 'ועידת רבני אירופה', גבריאל מירלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר