ממשיך בהתנהגותו

גם בוועדה: אלשיך ניסה לסכל את מינוי אדרי

המפכ"ל היוצא רב ניצב רוני אלשיך, ממשיך לפעול נגד מינוי מחליפיו כשהפעם הקרבן הוא המועמד משה (צ'יקו) אדרי שפרטי מידע לא מבוססים עליו הועברו על ידי אלשיך (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אלשיך ואדרי עם השר ארדן בימים טובים יותר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ברור כבר באופן סופי שרוני אלשיך לא ימשיך בתפקידו כמפכ"ל המשטרה אך למרות זאת ממשיך המפכ"ל לנסות ולחבל במינוי של מחליפו. על פי הדיווח ב-ynet, בישיבת הוועדה למינוי בכירים שדנה בתחילת השבוע במינויו של ניצב משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד, ניסה אלשיך להסביר כל הזמן מדוע אדרי אינו מתאים לתפקיד.

לפי טענות אלשיך, אדרי לא עבר בדיקת פוליגרף בדומה לקצינים אחרים בדרגתו, זאת בשל העובדה שהוא פרש לפני שהונהג הנוהל. אלשיך הצביע על פי הדיווח גם על פרטי מידע נוספים על אדרי, שלא היו מבוססים על חקירה כל שהיא אך הוא טרח להביא אותם לחברי הוועדה למרות שטכנית מדובר בשמועות גרידא.

אלשיך שהתגאה כל העת כי הוא לא יסתמך על שמועות ומכתבים אנונימיים, נהג באותה דרך בדיוק כשהעביר שמועות לחברי הוועדה כנגד המועמד העתידי והוא סופג ביקורת רבה על התנהגותו בחודשים האחרונים.

זו לא הפעולה הראשונה של אלשיך בניסיון להשמיץ את מחליפיו, לאחר שהשר לביטחון פנים החליט שלא להאריך את כהונתו של אלשיך והציע שלושה מועמדים אפשריים להחליפו: ניצב יורם הלוי, ניצב דוד ביתן ואדרי, כבר אז דאג אלשיך לכאורה דרך מקורביו להשחיר את שמו של המועמד המוביל הלוי ולטעון כי הוא מקורב לנתניהו. אלשיך גם טרח לשלוח מכתב עם פרטי מידע על גבול הרכילות על שלושת המועמדים, מכתב שנדחה לחלוטין על ידי הפרקליטות. לאחר מכן ניסה אלשיך להתנער מהמכתב וטען כי מי ששלח אותו ויזם את איסוף המידע היה היועצת המשפטית של המשטרה.

התנהלותו של אלשיך עוררה ביקורת רבה וגורם המקורב לוועדה אמר ל-ynet ול"ידיעות אחרונות", אלשיך בא לקלל ויצא מברך לדבריו, הדברים של אלשיך לא היו חדשים והתבססו בעיקר על מידע ישן שיכול היה להיבדק בזמן אמת אבל הדבר לא נעשה. "אם כבר, הדברים של אלשיך עשו רושם הפוך על חברי הוועדה", אמר הגורם.

בסביבתו של אלשיך אמרו אמש להגנתו: "הוא מילא את חובתו". מדוברות המשטרה נמסר, שאלשיך ענה לכל השאלות שנשאל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר