פרשת דרעי; ההמלצות

חשדות כבדים שהוסרו ושיחה שהפכה לשיבוש

המלצות המשטרה התקבלו בלשכת השר אריה דרעי בסיפוק • החשדות לעבירות שוחד וגניבה הוסרו • שיחה עם ראש המטה הפכה לעבירת שיבוש • מקורביו: מאמינים שלא יוגש כתב אישום (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: אהרון קרון / Flash90)

"אנחנו מאמינים שהתיק הזה יסתיים ללא כתב אישום", כך אומרים מקורבים ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי לאחר המלצות המשטרה שפורסמו הבוקר (שלישי).

בשבוע האחרון ידעו בלשכת השר דרעי כי המלצות המשטרה צפויות להתפרסם בימים אלו, הם העריכו כי העבירות החמורות של שוחד וגניבה יוסרו מהמלצות המשטרה, ואכן כך התרחש.

"תיק דרעי נפתח בקול רעש גדול" אומר גורם בש"ס: "הכותרות זעקו על חשד לשוחד חמור וגניבה, עמותות של יפה דרעי ומה לא. לבסוף, התיק הסתיים עם עבירות מס, אנחנו מעריכים שבפרקליטות יבינו שהתיק הזה לא צריך להסתיים בכתב אישום".

עם זאת, בסיבת דרעי הופתעו לגלות שבהמלצות המשטרה נכללה עבירת שיבוש חקירה. לדברי המשטרה: "חרף העובדה שהשר דרעי נדרש מפורשות שלא לשוחח עם אחד המעורבים על הסוגיות שנחקרו והוזהר מפני שיבוש ראיות, הוא פנה אליו מיד בסמוך לסיום חקירתו ושוחח עמו על תוכן הדברים, ועל עדותו הצפויה במשטרה ורענן את זכרונו".

כאמור, גם בלשכת דרעי הופתעו מהעבירה החדשה, שיחה בין אריה דרעי לראש המטה עו"ד משה ארבל שהפכה להמלצה, אך מעריכים שבפרקליטות לא יגישו כתב אישום: "זה שטויות, מי שמכיר את הסיפור לא מבין איך הגענו להמלצה כזו, זה לא יחזיק מים".

גם באשר לחשדות נגד יפה דרעי, שכזכור נחקרה במשך שעות בחשד לגניבה מהעמותה שבראשותה, החשדות המרכזיות הוסרו והחשד שנותר הוא ככל הנראה עבירת מס בלבד.

באשר לחשד להפרת אמונים, מדובר בכסף שהעביר איש העסקים אילן שרעבי לחשבון הבנק של דרעי, קודם חזרתו לפוליטיקה. עם פתיחת החקירה טען דרעי כי מדובר בהלוואה ששכח להחזיר, ובזמן כהונתו כשר הפנים הוא נפגש עם שרעבי שביקש את עזרתו.

בינתיים באופוזיציה תוקפים את דרעי. יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי אמר: "תרבות של ממשלה מושחתת.. זו התוצאה של פוליטיקאים שהרימו ידיים ומקבלים את השחיתות הציבורית. אפשר לשנות את זה. אפשר להקים ממשלה שתשמור על שלטון החוק, שתלחם ותמגר את השחיתות ושתתן דוגמא אישית".

מלשכת השר דרעי נמסר: "אנו מברכים על סיום חקירת המשטרה שנמשכה כמעט 3 שנים. קיבלנו בסיפוק את גניזת החשדות החמורים של קבלת שוחד, גניבה מעמותות ועוד, שהביאו בזמנו לפתיחת החקירה. אנו מאמינים כי כאשר הפרקליטות תדרש לעניין, יוסרו גם שאר החשדות ויתברר כי השר אריה דרעי לא עבר על החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר