מחריד ומקומם

עצומה: "ראשי ה'מועצת' אחראים להפצת החצבת, בושה"

אלמוני המכנה עצמו 'דוד פילדס' פתח בעצומה אינטרנטית, לשכנע את גדולי התורה של ארה"ב להביע עמדה נחרצת בדבר חובת החיסון בפני המחלה הפופולרית לאחרונה (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בגאון ר' מתתיהו סלומון (צילום: די וואך)

במסגרת המאבק בהתפשטות החצבת, נקט אלמוני במהלך ביזארי - הוא פתח בעצומה אינטרנטית הממוענת לגדולי התורה החרדים של ארצות הברית.

העצומה, שהוקמה באתר הייעודי Change.org על ידי אדם המכנה עצמו דוד פילדס, פונה לחברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל באמריקה, המאגדת את כלל היהדות החרדית בארה"ב.

"לפחות שלושה מחברי המועצת תמכו באופן פתוח בתיאוריות קונספירציה נגד התחסנות", נאמר בעצומה. לפי הנכתב, "בעבר חתמו שלושת הרבנים על מכתב נגד כפיית הורים לחסן את ילדיהם, ונימקו את דבריהם בכך שמדובר ב'חוסר במידת הביטחון'. על אגודת ישראל להביע עמדה נחרצת בנושא".

לפי האתר Forward, בין שלושת החותמים על המכתב המדובר, הינם הגאון רבי שמואל קמינצקי (בנו של הפוסק הגאון רבי יעקב קמינצקי זצ"ל, ראש ישיבת פילדלפיה) שבעבר אף קרא לחיסון 'תרמית', והגאון רבי מתתיהו סלומון (משגיח ישיבת לייקווד).

הגאון רבי שמואל קמינצקי (צילום: די וואך)

בשיחה עם האתר Forward טען פילדס כי "מדובר בעניין של חירום החשוב ביותר בסדר היום. למנהיגי אגודת ישראל יש יד בהפצת חשש מוות, ואסור להם לעמוד מנגד". הוא הוסיף כי "עצם העובדה שעלינו לדבר על כך היא בושה".

יוזכר כי כפי שדווח ב'כיכר השבת', יתכן שגם תלמידיו של ר' מתתיהו נדבקו מחולה חצבת שביקר בישיבתו המיתולוגית.

לא ברור מדוע חשב 'דוד פילדס' שעצומה אינטרנטית תשנה את דעתם של חברי המועצת, אך בשלב זה הושגו כ-250 חתימות - מתוך 500 בהן חפץ יוצר העצומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר