"אפליה אסורה"

שקד בוחנת אפשרות לתבוע את Airbnb

שרת המשפטים פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לשקול הגשת כתב אישום נגד חברת Airbnb שהודיעה השבוע כי תסיר מאתרה את החדרים בשטחי יו"ש (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סערת החרם על ההתנחלויות תגיע לבית המשפט? שרת המשפטים איילת שקד פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לשקול הגשת כתב אישום נגד חברת תיווך ההשכרות הבינלאומית - Airbnb בשל אפליה אסורה.

כזכור, החברה הודיעה כי תסיר מהאתר שלה את הדירות להשכרה שנמצאות ביהודה ושומרון בשל הסכסוך הישראלי פלסטיני. בהצהרה שפרסמה חברת Airbnb שלשום באתר האינטרנט שלה נכתב: "הגענו למסקנה שאנחנו צריכים להסיר את הדירות שרשומות בהתנחלויות ישראליות בגדה המערבית הכבושה, שנמצאת בלב הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים".

על פי השרה שקד וצוותה המשפטי, החלטתה של Airbnb חושפת אותה גם לתביעות אזרחיות על ידי בעלי העסקים תושבי יו"ש שיוכלו לתבוע אותה על אפלייתם, שכן על פי הדיווחים, רק החדרים הישראלים יוסרו מהאתר ואילו המפרסמים הערבים יוכלו להמשיך ולפרסם.

צימר נוף שומרון על הר כביר. צילום: תיירות שומרון

על פי הדיווח ב-ynet, שקד מעוניינת לעודד את התושבים לתבוע את החברה והיא אף פועלת להעניק להם סיוע משפטי ממשרדה אף אם אינם זקוקים לכך כלכלית. על פי חוק איסור אפליה, אזרח שסבל מאפליה אסורה יכול לתבוע פיצוי של עד 50 אלף שקלים ללא הוכחת נזק.

במידה ותוגש תביעה פלילית כנגד החברה והיא תורשע עלולה Airbnb לספוג קנס שיגיע עד ל-200 אלף שקלים. בנוסף, יוכל בית המשפט להורות על הפסקת פעילותה לתקופה שתיקבע ובעצם למנוע את פעילותה כלל בישראל.

"פעילות ארגוני ה־BDS לא תצלח", אמרה שקד בהודעתה. "מדינת ישראל נחושה להילחם בעיקשות נגד פעולות מגונות של ארגונים המבקשים לייחס לעצמם ארשת של פעילים מוסריים. הם מבקשים לבצע עוולות חמורות נגד תושבי מדינת ישראל ולא ניתן לכך יד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר