המפרק התייאש

קריסת 'סופר דרינק': אין חשמל ועובדים

המפרק הזמני של חברת בי אנד אייץ', מפעילת המותג 'סופר דרינק' הודיע כי לא יוכל לעשות את תפקידו אם לא יעשה איחוד תיקים עם החוב לבנק מזרחי ובקשתו נדחתה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הסוף של סופר דרינק? המפרק הזמני שמונה לחברת המשקאות בי אנד אייץ', מפעילת המותג 'סופר דרינק' שהיה בעבר פופולרי במגזר החרדי, טוען בדוח ראשוני שהגיש לבית המשפט, כי לאחר שבחן את פעילות החברה הוא מצא שבמפעל הקורס נותרו רק שלושה עובדים, וכי זרם החשמל נותק בשל חוב לחברת החשמל.

מתברר שהמותג כמעט הגיע אל סופו לפני כארבע שנים אז רכשה החברה את פעילות חברת סופר דרינק במסגרת הליכי פירוק בבית המשפט המחוזי בירושלים. החברה העסיקה במהלך השנים כ־50 עובדים שחלקם טענו במסגרת בקשת הפירוק שהוגשה על ידי עוה"ד ליזה חדש ויובל ארד, כי לא קיבלו את שכר חודש אוקטובר.

בדוח ראשוני שהגיש המפרק הזמני, רו"ח מנחם רהב, הוא ציין, כי "נותקה אספקת החשמל ממפעל החברה, בשל צבירת חוב החברה לחברת החשמל". עוד טען המפרק כי לשם הפעלת החברה כעסק חי שיכול להניב גם כספים וממילא להיות שווה יותר למכירה, נדרש לחברה מימון חודשי בסך 80 אלף שקל. "בעת מינויו אין בידי המפרק הזמני כל מקור מימון להפעלת החברה, גם לא באופן המינורי ביותר", נטען בדוח שהגיש.

על פי הערכת המפרק הזמני ניתן למכור את המפעל שנמצא באזור התעשייה עטרות בסכום של כ2-2.5 מיליון ש"ח בהנחה שהמפעל אכן יישמר פעיל ויוכל להמשיך לפעול מיד לאחר רכישתו. על פי טענת המפרק ישנם כבר מתעניינים בחברה ובפעילותה.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', המפרק הזמני ביקש מבית המשפט להורות על איחוד תיק הפירוק עם תיק כינוס הנכסים שהגיש בנק מזרחי כנגד החברה. זאת בטענה לחוב של כ־13 מיליון שקל כלפי הבנק. המפרק ביקש לממש את נכסי החברה במשותף עם כונס הנכסים שמונה לבקשת בנק מזרחי, עו"ד בועז פייל. המפרק ציין כי אם בקשתו לא תתקבל הוא מבקש לשחררו מתפקידו שכן אין סיכוי להבראת החברה.

ואכן בקשתו סורבה, נציג הכנ"ר ציין כי אין מקום לאחד בין תיק הכינוס לתיק הפירוק. לפיכך ביקש הכנ"ר להורות על שחרור המפרק הזמני מתפקידו ועל מינוי בעל תפקיד אחר. השופט אלכסנדר רון ביקש מהכנ"ר רשימה חדשה שתכלול גם בעלי תפקיד מוצעים ממחוז ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר