"הנהגת הספרדים"

מאיר פרוש ל'כיכר': מעולם לא השתלחתי נגד אנשים בש"ס

לאחר הסערה שפרצה ובקשת יו"ר ש"ס השר דרעי שיתנצל, אומר סגן השר מאיר פרוש בראיון ראשון מאז פרוץ הסערה כי הבהיר גם לדרעי שלא דיבר נגד חכם שלום או המועצת. צפו בראיון (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

מאז החלה סערת 'הנהגת הספרדים' בעקבות ההתבטאות של סגן השר ויו"ר 'שלומי אמונים', מאיר פרוש, הוא סרב לדבר על הנושא. בתחילת השבוע - בפתח ישיבת סיעת ש"ס - קרא לו יו"ר ש"ס השר אריה דרעי להתנצל על דבריו בלי "אבל", אבל פרוש מרגיש שדבריו הוצאו מהקשרם ומסרב להתנצל.

בראיון ראשון ל"כיכר בכנסת" אומר סגן השר מאיר פרוש: "תראה, בדקתי את עצמי עוד פעם, בכל התמלולים, אין שם מילה - חלילה - לא נגד חכם שלום כהן ולא נגד אף אחד מחברי מועצת חכמי התורה".

על דבריו של דרעי בישיבת הסיעה אומר פרוש: "זה היה טוב בשביל ישיבת הסיעה, קצת לתת אנרגיה, אז מתקיפים אותי, אני כאיש ציבור מכיר את זה. כולם גם מכירים אותי כאחד שעובד עם עדות המזרח".

פרוש עוקץ את חבריו ב'דגל התורה' ואומר כי "אני מעולם לא השתלחתי נגד אנשים בש"ס, כמו שבמפלגות אחרות - יש שם חברים שמשתלחים באופן אישי בש"ס".

סגן השר מאיר פרוש בראיון לישי כהן

"אני אדם טוב לכולם", אומר פרוש ומוסיף כי "גם לאנשי ש"ס, מעולם לא פגעתי ברבנים של ש"ס".

ניסית להסביר את הדברים לאריה דרעי?הוא אמר שאתה צריך להתנצל בלי 'אבל'...

"אני שלחתי להגיד לו שאין שום מילה ב... שמעתי שבישיבת סיעה הוא רוצה לעשות 'שמח' נגדי. אז שלחתי להגיד לו 'אדוני, לא היה שום דבר כזה. גם יצאה הודעה מטעמי שלא היה שום אמירה נגד חכם שלום או אחד מגדולי מועצת חכמי התורה. אבל היה חשוב לו פוליטית לעשות את זה, בפוליטיקה לא שואלים שאלות כאלו".

אתה תצליח כעת לעבוד בשיתוף פעולה עם אריה דרעי, עם ש"ס?

"אריה דרעי לא רוצה לעבוד איתי, אבל בדרך כלל אני עובד עם כולם בש"ס".

למה התכוון אריה דרעי שאמר שמשפחת פרוש רדפה אותו שלושים שנה?

"זה אתה צריך לשאול אותו, אני לא מכיר אותו כאחד שרודף".

כזכור, ביום שני, בפתח ישיבת הסיעה השבועית, תקף השר אריה דרעי את מאיר פרוש ואמר: "חייבים לעשות חובת מחאה, אנחנו שלוחים של מרן ראש הישיבה ונציגי הציבור הספרדי. אני לא נכנס למריבות ביהדות התורה. תמיד אמרתי שהלוואי שיקבלו יותר מאיתנו".

לדבריו: "היום נאמרו משפטים חמורים, כאילו ירושלים נפלה בידים של הספרדים. 'געוואלד, הצילו'... זה פגיעה ברבותינו. הרי למי אנחנו שומעים? למרן ראש הישיבה. וכי יש לו פחות השקפה חדה וברורה ממישהו אחר?".

השר אריה דרעי במתקפה על מאיר פרוש

"אני כבר לא רוצה לומר איפה ההשקפה החדה והברורה כשתומכים בברקוביץ", המשיך יו"ר ש"ס ועקץ את בכיר אגודת ישראל, "איפה ההשקפה שחותמים עם אבוטבול ואחר כך יושבים באיזו דירה בני המשפחה וסוגרים עם בלוך".

דרעי סיים את דבריו בעניין ואמר: "האמת שאנחנו לא יודעים לעשות סיבוב, לא יודעים לומר אחד בפה ואחד בלב. אני מאוד מקווה שהוא יוציא הודעת התנצלות. בלי לגמגם, בלי 'אבל'. שיגיד טעיתי. לא רוצה לעשות חשבונות 30 שנה אחורה, מה שסבלנו רדיפות מאותם אנשים".

סערת ה'הנהגה הספרדת' פרצה בעקבות ההתבטאות של פרוש בראיון לקול ברמה', כשבין היתר אמר: "משה גפני עשה פה צעד הרבה יותר רחב, הוא בעצם הלך באלעד על מהלך, שהפעם הוא רוצה בעצם לקבל את אלעד, ופעם הבאה הוא נותן את זה לאריה דרעי, ובאותו להט שהוא נאבק באגודת ישראל, הוא הרי תמיד אומר שהרב שך אמר לו שצריך להיאבק נגד השלטון של עדות המזרח.

"משה גפני עצמו צעד פה, הוא פירק את יהדות התורה בירושלים, אם עד היום יהדות התורה הייתה מתחלקת, פעם אגודת ישראל ראשות עיר ופעם דגל התורה, עכשיו זה נגמר, אם דגל התורה וש"ס יעבדו ביחד אז פעם אחת דגל התורה תהיה ופעם אחרת תהיה ש"ס".

פרוש הוסיף ואמר כי "אני אומר, לפני 11 שנים, שאנחנו הלכנו את המהלך בביתר, אז מאיר הירשמן אמר, שאנחנו מכרנו, בזה שהלכנו עם ש"ס שמה, ש'מכרנו את ביתר לספרדים', אתה מבין? עכשיו לך תמנה את הערים שמוישה גפני מכר את עצמו ואת דגל התורה לספרדים בבחירות האלו...".

"אז יש ניצחון בחיפה ויש ניצחון בירושלים, הכל בסדר", המשיך פרוש, "יש דברים עקרוניים שלא עושים אותם, מכיוון ש... לי חלילה אין שום דבר, שרוליק פרוש מתנהג מאוד יפה עם הציבור הספרדי באלעד, אני רק אומר שהם אוכלים קטניות ואנחנו לא אוכלים קטניות, ואתה רואה את המאבק של דגל התורה עם ש"ס על נושא החינוך בירושלים, במכלול של דברים, מבלי לחשוב, הוא הרס את מה שקרוי יהדות התורה ומצא חיבור של דגל התורה עם ש"ס. בוא נראה כמה זמן זה ייקח הדבר הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר