הכינרת נמוכה

התפללו לגשמים: רק שני סנטימטר בחודש

ברשות המים מתריעים כי למרות כמויות הגשמים במהלך סוף השבוע האחרון עדיין בחודש האחרון עלה מפלס המים הכנרת רק בחצי מהכמות הממוצעת הרב שנתית (חדשות בארץ)

האי בכנרת שמתגלה עם ירידת המפלס (צילום: רחף תיעוד פרויקטים מהאוויר - מתוך ynet)

גשמי הברכה שירדו במהלך סוף השבוע העלו אמנם את מפלס הכינרת אך בסנטימטר וחצי בלבד. על פי רשות המים בחודש האחרון עלה מפלס הכינרת בשני סנטימטר בלבד לעומת 4 ס"מ על פי הממוצע הרב השנתי.

ברשות המים אומרים, כי המפלס עומד כיום על 1.64 מטר מתחת לקו האדום התחתון, ורק 23 סנטימטר מעל הקו השחור. לכינרת מלאה חסרים 5.84 מטר, שהם כמיליארד מטר מעוקב.

בסוף השבוע, בצפון ובמרכז הארץ ירדו כ-30-40 מילימטרים ואילו הכמויות הגבוהות ביותר ירדו במישור החוף הצפוני, בעמק חפר, שם ירדו כ-70-80 מילימטרים. המשקעים הרבים הביאו לזרימות ראשונות בנחלים רבים בארץ ולשיטפונות בנחלי דרום ים המלח והערבה.

ברשות המים ציינו, כי עליית המפלס האחרונה נגרמה עקב גשם ישיר מעל האגם ולא כתוצאה מהתחזקות הזרימה בנחלים שעדיין מתקשים להתאושש מהקיץ.

"פרקי הזמן הארוכים בין מופע גשם אחד (בשבוע שעבר) למשנהו (הנוכחי) גורם להתייבשות חוזרת של הקרקע ולהתפתחות איטית של זרימות בנחלים - אם בכלל. הגשמים האחרונים עוד לא הצליחו לאושש את זרימת הנחלים ושפיעת המעיינות בצפון, והמצב באזור מוסיף להיות קשה", נמסר מרשות המים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר