חוק הגיוס

האדמו"ר מנובומינסק תקף: קומץ קטן מערער על גדולי ישראל

לאחר שהגר"מ קוטלר טען כי רודפים את מי שסובר אחרת בגיוס, יצא האדמו"ר מנובומינסק במתקפה חריפה ואמר כי רק קומץ קטן מערער על גדולי ישראל - גם בנושא הגיוס (חדשות)

הנאום של האדמו"ר מנובומינסק (צילום: Uber Shlecht)

בימים אלו מתכנסת בארה"ב הוועידה השנתית ה-96 של 'אגודת ישראל' באמריקה, אך בסוף השבוע פרץ לו עימות בין הנואמים בוועידה, בנושא חוק הגיוס, בצל העצרת - שדבר התארגנותה נחשף ב"כיכר השבת" - שאורגנה בישיבת לייקווד בעניין, בראשות הגר"מ קוטלר, ונדחתה לעת עתה.

דיוני הועידה הנמשכים ארבעה ימים - עד היום (ראשון), עמדו תחת הכותרת: "מביטים קדימה", ועסקו בשלל רב של נושאים העומדים על סדר היום של הציבור החרדי באמריקה.

במוצאי שבת נאם האדמו"ר מנובומינסק, יו"ר 'אגודת ישראל' באמריקה ונשיא מועצת גדולי התורה בארה"ב, ואמר כי יש בארץ גדולי ישראל ואיש לא מערער עליהם, רק קומץ קטן. "הקומץ הקטן מערער על גדולי ישראל גם בנושא הגיוס, ודברים נוספים כמו הבחירות", אמר האדמו"ר.

האדמו"ר קרא שלא להביא את המחלוקת לארצות הברית וציין כי לדעתו "אין שאלה על חוק הגיוס, אלא על ההנהגה". האדמו"ר ציין כי רוב מנין ובנין של כלל ישראל קיבלו עליהם את מרותו של הרב שטיינמן בחייו, ועכשיו ממשיכיו הם מרנן הגר"ח קניבסקי והגר"ג אדלשטיין. "יש מיעוטא דמיעוטא שהתעקשו ולא הסכימו לקבל את מרותם, וזהו שורש הבעיה שגורם לכל", הוסיף האדמו"ר.

האדמו"ר הדגיש כי הוא מדבר על דעתו ועל דעת הגאון רבי שמואל קמינצקי ולא כיו"ר אגודת ישראל בארצות הברית, והדגיש כי אין זה עניין של חוק כזה או אחר אלא שאלה של הנהגה שיש שלא שומעים לגדולי ישראל.

דבריו של האדמו"ר הגיעו לאחר שבשבת נאם ר"י לייקווד הגר"מ קוטלר במעמד שורה של רבנים וראשי ישיבות ואמר כי חוק הגיוס המוצע יביא לשמד רוחני על בני הישיבות בארץ ישראל, ואם עד לפני בערך שנה היה עדיין מחלוקת האם ישנה גזירה על בני הישיבות או לא, הרי שכיום מתקשרים אליו ראשי ישיבות מכל החוגים בארץ וגם שולחים מכתבים על הגזירה, גם ליטוואקס וגם חסידים.

הגר"מ קוטלר הוסיף כי בעוד בארצות הברית גם אם יש חילוקי דעות, אין פירוד לבבות וכולם פועלים יחד, בארץ ישראל רודפים את מי שחושב אחרת. את מי שיותר "פרומר". וקרא לאגודת ישראל באמריקה לשלוח אנשים לארץ לבדוק את הנעשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר