אאא

החל מהיום (ראשון), ומידי יום חול, רכבת ישראל מרחיבה את השירות הרכבתי לתושבי הצפון והדרום, ומאריכה את מסלולן של חלק מהרכבות, כך שיעצרו בתחנות נוספות.

המשמעות – תגבור רכבות לנוסעים בתחנות שדרות; נתיבות; מרכזית המפרץ; חוצות המפרץ; קריית חיים; קריית מוצקין; עכו ונהריה. זאת לצד הפחתת העומסים מהרכבות האחרות החולפות בתחנות אלו.

איזור הדרום

1. רכבת הבוקר מאשקלון (06:58) תצא מנתיבות (06:36) ותעצור גם בתחנת שדרות (06:45). המשמעות- רכבת נוספת מידי בוקר בשעות העומס לתושבי שדרות ונתיבות, והקלת העומסים מהרכבות האחרות בקו זה.

2. רכבת ערב מרעננה מערב ( 18:14), תמשיך במסלולה גם לשדרות (20:07) ולנתיבות (20:16) במקום רק עד תחנת אשקלון.

המשמעות: רכבת נוספת מידי ערב בשעות העומס לתושבי שדרות ונתיבות, והקלת העומסים מהרכבות האחרות בקו זה.

איזור הצפון

1. רכבת ערב מאשקלון (20:06) תמשיך במסלולה לנהריה (23:00) במקום לסיים בתחנת ת"א סבידור. רכבת זו תעצור גם בתחנות ת"א האוניברסיטה (21:14), הרצליה (21:20), נתניה (21:33), חדרה (21:43), בנימינה (21:50), חיפה חוף הכרמל (22:12), מרכזית המפרץ (22:28), חוצות המפרץ (22:32), קרית חיים (22:35), קריית מוצקין (22:38), ועכו (22:50).

2. רכבת ערב  מתחנת ת"א סבידור מרכז (21:28)  תמשיך במסלולה לתחנת נהריה (23:11) במקום לסיים בתחנת חיפה מרכז השמונה.

הרכבת תעצור גם בתחנות: מרכזית המפרץ (22:42), חוצות המפרץ (22:45), קריית חיים (22:48), קרית מוצקין (22:51), עכו (23:01) ונהריה.

מרכבת ישראל נמסר: "אנשי רכבת ישראל עושים כל שניתן, ובכלל זה שימוש ברעיונות יצירתיים ו'מחוץ לקופסא' כדי להקל ככל שניתן על הנוסעים לאור הצפיפות המורגשת ברכבות. הדבר נעשה תוך ניתוח עמוק של הביקוש המשתנה לקווים השונים, בנקודות הזמן המשתנות לאורך היממה.  אנו נמשיך ונהפוך כל אבן כדי להביא ככל שניתן לרווחה תחת האילוצים הקיימים של כמות הרכבות, קוצר בתשתית ובזמן מסילה".