6 טעויות שמתווכים ממליצים להמנע מהן

החלטתם להעזר במתווך כדי לרכוש דירה? נפלא, רק חשוב שתקפידו על ניהול של קשר נעים ויעיל ביניכם. הנה כל מה שעליכם לעשות בנידון ומאילו פעולות כדאי לכם להמנע (נדל"ן)

(צילום: Unsplash)

מערכת היחסים בין לקוח המחפש דירה לקניה לבין המתווך יכולה להיות די מסובכת לניהול. זה אך טבעי כי בסופו של דבר תעשו מספר טעויות שעלולות לגרום למתווך לפקפק בהצעה שלכם ואולי לסגת מן הקשר ביניכם.

הכל בסדר. בשביל זה אנחנו כאן. עם זאת, המודעות היא המפתח ולכן כתבת האתר "פיור וואו" שוחחה עם מגוון רחב של סוכני נדל"ן כדי לגלות מהן השגיאות הנפוצות ביותר בתחזוק מערכת יחסים עם מתווך, שמהן כדאי להמנע.

סיור בנכסים פוטנציאליים בטרם אתם מוכנים לרכישה

אנחנו מבינים את זה: אתם פשוט להוטים על הרעיון שתהיה לכם בקרוב בעלות על בית. אבל, עבור מתווכים, הזמן הוא פוטנציאל גדול מאד לכסף.

הבקשה שלהם: הכינו שיעורי הבית מראש, כמו לברר אם אושרה לכם נטילת משכנתא על ידי הבנק ולאחר מכן התחילו לחפש אחר בתים פוטנציאליים. בדרך זו, אתם לא מבזבזים את הזמן של מישהו, כולל שלכם.

...או גרוע מכך, בדיקת דירות שאינן בתקציב שלכם

ודאי, יש מקום לגמישות פה ושם, אבל אם התקציב שברשותכם עומד על שני מיליון שקלים חדשים, אין טעם לבקש מהמתווך לבקר בנכסים בשווי של 3 מיליון שקלים.

יש יוצא מן הכלל: אם המקום תומחר בפראות ואתם חושבים שהוא יכול להכלל בתקציב שלכם. אם זה המקרה, דונו על כך עם המתווך שלכם לפני שתקבעו מועד לראות את השטח במו עיניכם.

תזמון סיור בבית שש פעמים ללא החלטה

לרובנו יש כיום טלפונים חכמים. אל תפחדו להשתמש בהם כדי לצלם תמונות, קטעי וידאו ולרשום את כל מידות החדרים במדויק.

אם אתם רוצים להביא את הקבלן שלכם או את החמות כדי לקבל חוות דעת שניה, נסו לתאם לוחות זמנים, כך שכולם יבקרו באותו יום.

הצעת סכום נמוך מדי

למרות שהמתווך שלכם גובה עמלה, הוא חלק מהצוות שלכם, בל תשכחו זאת. כלומר, הוא ערך מחקר כדי לקבל את המחיר הכי הוגן שניתן. כמובן שאתם יכולים לנהל משא ומתן, אבל כדאי להמנע מלתת הצעה שנמוכה באופן משמעותי משווי השוק. זו הדרך המהירה ביותר כדי להרוס עסקה.

ניהול משא ומתן לאחר חתימת עסקה

שוב, המשא והמתן צפוי. אבל שימו לב לפגמים, כגון רצפת חדר אמבטיה הזקוקה להחלפה או קירות מטבח שנפגעו ממים. הנה למה: בדיקות נועדו לחשוף בעיות שאינן גלויות לעין בלתי מזוינת. (טרמיטים, למשל) בקשת הנחה על משהו שכבר חתמתם עליו היא דרך בטוחה לגרום לכם ולמתווך להראות רע.

השכרת שירותם של מספר מתווכים

חושבים כי אם תעסיקו יותר ממתווך אחד, הסיכוי שלכם למצוא את בית חלומותיכם, גדל? טעות - וזה לגמרי לא הוגן כלפי האנשים המעורבים בעניין. אם אתם רוצים לעבוד עם יותר מאדם אחד (למשל, מתווך לכל שכונה), היו כנים לגבי טקטיקה זו מראש כך שאף אחד לא ירגיש מרומה בהמשך הדרך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר