נתפסו ציפורים נדירות בשווי מאה אלף ש"ח

ממילאנו לעובדה במזוודה: כך סוכלה הברחת ציפורים נדירות מאוד מסוג 'גולדין פינק' על ידי שוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל ופקחי רשות הטבע והגנים (חדשות משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הציפורים שנתפסו (צילום: דוברות המשטרה)

שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל לרשות הטבע והגנים ממשיך להניב תוצאות: בתחילת השבוע נעצרו שני חשודים שניסו להבריח 8 ציפורים נדירות מסוג גולדן פינק בשווי כולל של כ-106,000 ש"ח מאיטליה לישראל.

תחילתה של הפעילות במידע מודיעיני שהתקבל על כוונות להבריח ציפורים נדירות מאיטליה לישראל. הפעילות כללה שיתוף פעולה עם פקחי רשות הטבע והגנים שהגיעו יחד ביום ראשון לשדה התעופה בעובדה, איתרו את החשודים ובבדיקת כבודתם נמצאו הציפורים בכלוב שהוסלק באחת המזוודות.

מוצאה של הגולדין פינק היא מאוסטרליה והיא נפוצה בקרב מגדלים וכחיית מחמד כאשר בטבע הפתוח מספרן מצומצם מאוד. עם השנים פותחו לציפור מוטציות שונות הבאות לידי ביטוי בעיקר במגוון צבעי הציפור.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי ציפורי גולדין פינק נחשבות על פי החוק בישראל כחיות בר וערכי טבע מוגנים ועל כן ייבוא וסחר בהן מחייב היתר ייעודי לכך מטעם הרשות.

השניים (תושב נהריה ותושב אילת בשנות ה-50 לחייהם), כאמור נתפסו בשדה התעופה עובדה עם נחיתתם בישראל מטיסה שיצאה ממילאנו שבאיטליה. עם תפיסתם החשודים עוכבו לחקירה על ידי פקחי רשות הטבע והגנים ובעקבות המקרה יפעלו ברשות לפתוח נגדם הליך משפטי על מנת למצות עימם את החוק.

עם סיום החקירה הועברו הציפורים למשרד החקלאות להמשך טיפול.

לדברי ערן היימס, מנהל מרחב ערבה ברשות הטבע והגנים, "תופעת הברחת ציפורים בניגוד לחוק וללא ההיתרים הנדרשים היא תופעה מוכרת, שהרשות יחד עם גופי אכיפה נוספים פועלים מסביב לשעון על מנת למגרה. מדובר בעבריינים מתוחכמים שנוקטים בשיטות שונות, פסולות ואכזריות כדי להבריח ציפורים לארץ ומהארץ לטובת מסחר לא חוקי ובצע כסף. שיתוף הפעולה עם גופי האכיפה ביניהם משטרת ישראל, אנשי המכס, המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות הוא מבורך והכרחי לטובת צמצום התופעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר