9 פעולות שיגרמו לילדים שלכם לפתח בטחון עצמי

אנו רוצים להגן על הילדים שלנו בכל דרך שניתן, אך עם זאת, אנו מעוניינים שהם יהיו בטוחים בעצמם ויקחו סיכונים. הנה 9 פעילויות אמיצות שיסייעו לכם לפתח בדיוק את הדברים האלו. הכי חשוב, למדו לשחרר (משפחה)

(צילום: Unsplash)

כהורים, אנו מנסים לאבטח את הילדים שלנו בכל דרך אפשרית ולשמור עליהם היטב בתוך החממה שיצרנו עבורם, אבל אנו גם רוצים שהם יהיו בטוחים בעצמם, יקחו סיכונים, ובסופו של דבר - ילמדו לנווט את דרכם בעולם בלעדינו.

איך גורמים לזה לקרות? לומדים להרפות קצת.

הנה 9 פעולות "מסוכנות" שאתם צריכים לתת לילדים שלכם לעשות, על פי אדם ביילי, כתב באתר "ארץ אחת". שימו לב, הפעילויות שלהלן מסייעות ללמד ילדים בכל הגילאים מיומנויות מוטוריות בסיסיות, לפתח ביטחון ולהכיר להם שימוש בכלים, ומעבר לכל הצדקה חינוכית, הם פשוט יהנו בטירוף.

השכל הישר והרגישות ההורית יכוונו אתכם למה הילד שלכם כבר מוכן ומתי וכמה פיקוח נדרש.

1. להבריג מסמר

זוהי הדרך הטובה ביותר ללמד את הילדים כיצד לתאם. נכון, יש את הפחד שהאצבעות שלהם יפגעו. אבל הדרך היחידה לפתח קואורדינציה היא על ידי שימוש מעשי בכלים - כגון פטישים, מסורים וכו'.

2. לטפס

על עצים, סלעים, רהיטים וכדומה. פעילויות מעטות משחררות יותר מטיפוס ואם הילד שלכם נתקע בפסגה וחושש לרדת, אמנו אותו בתהליך והמנעו מלרוץ ישירות ולהציל אותו.

צילום: Unsplash

3. לקפוץ מצוק

נכון, זו אופציה שבהחלט נשמעת לא בטוחה בעליל, אך קפיצה מצוקים לתוך מים היא בהחלט אפשרית, גם עבור ילדים קטנים, כל עוד אתם נוקטים באמצעי זהירות ומלמדים אותם את הטכניקה הנכונה. ודאו שהמים עמוקים מספיק, כדי להבטיח שנקודת הנחיתה נטולת מכשולים מתחת למים, כמו סלעים, ולמדו את הילד לקפוץ בצלילה כשהגוף ישר.

4. לנהוג במכונית (או כל כלי רכב)

לא בכוחות עצמם או ברחובות ציבוריים, כמובן. אבל במגרש חניה גדול או שדה, ללא מכשולים, כשהם יושבים על הברכיים שלכם. מכאן, ילד יכול לחוות את הריגוש של למידה כיצד לנווט 2 טון של מתכת בבטיחות יחסית.

5. לבשל ארוחה

לימוד ילד כיצד לבשל או לפחות לתת לו לעזור לכם במטבח, מהווים יותר הנאה וחינוך מאשר סכנות פוטנציאליות כמו סכינים חדות, תנורים לוהטים וסירים ומחבתות חמים. בישול מקנה את לילדים שלכם מיומנות חשובה לקראת עתידם כבוגרים ועצמאיים.

6. לישון בשטח

ככל שיותר ילדים ישהו בחוץ ועל הדרך יחקרו את הטבע, כן ייטב. אם הילדים שלכם יחליטו יום אחד שהם רוצים לישון בחוץ, הניחו לזה לקרות.

7. ללכת יחפים

ילדים צריכים להיות יחפים ב-99 אחוזים מהמקרים. לא משנה אילו סיכונים כרוכים בדבר, הם מחווירים לעומת ההרס שנעליים עלולות לעשות לרגליים המצויות בתהליך התפתחותי.

צילום: Unsplash

8. לשחק עם סוסים

מחקרים הראו כי משחק מחוספס ומיושן, מפתח את האינטליגנציה, החוסן ואפילו האמפתיה של הילדים. הוא מלמד כיצד לתמרן בין הדינמיקה של משחק הוגן בשיתוף פעולה ותוקפנות.

9. להאבד ביער

איך לומדים למצוא את הדרך חזרה? רק על ידי איבוד ביער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר