מזומן בהגבלה

רכשתם דירה? תאלצו לדווח מאיפה הכסף

החל מחודש ינואר הקרוב כל רוכש דירה יאלץ לדווח לרשות המסים איך שילם ומהיכן היה לו את הכסף. בנוסף, לא ניתן יהיה לשלם במזומן על עסקאות - מעל 11 אלף שקלים (בארץ)

כסף מזומן (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

רוכשי דירות יחויבו החל מחודש ינואר הקרוב לדווח לרשות המסים איך שילמו ומאיפה השיגו את הכסף עבור הדירה שרכשו, אחרת לא יוכלו לקבל אישור מרשות המסים לרשימת הדירה בטאבו.

לפי הדיווח של עופר פטרסבורג ואליצפן רוזנברג במוסף 'ממון' ב'ידיעות אחרונות', את הדיווח יהיה ניתן למסור עד חצי שנה מקבלת הדירה, וזאת מאחר שחלק מהרוכשים לא יודעים בשלב החתימה על החוזה, מהיכן ישיגו את הסכום לרכישת הדירה.

במהלך השנה האחרונה, מאז דצמבר בשנה שעברה, כל עסקת מקרקעין חויבה בדיווח לרשות המסים שנעשתה באמצעות מערכת מקוונת, שבח-נט, על ידי עורך הדין, אך לא הייתה חובה לדווח כיצד נרכש הנכס.

כעת, כך דווח ב'ממון', זה ישתנה במסגרת החוק להגבלת השימוש במזומן. לצורך הדיווח, הכינו ברשות המסים ממשק ייעודי בו יוכל גם הרוכש בעצמו לדווח מהיכן השיג את המימון לרכישת הדירה, וזאת, כאמור, עד חצי שנה מיום קבלת הנכס.

אלא שלא מדובר רק בכך. החל מחודש ינואר, לא ניתן יהיה לשלם במזומן בכל עסקה או מתן שירות שעולה יותר מ-11 אלף שקל.

לפי הדיווח ב'ממון', במידה וביצעתם רכישה בסכום העולה על 11 אלף שקל, לא תוכלו לשלם במזומן אלא רק בצ'קים, בהעברה בנקאית או דיגיטלית או בכרטיסי אשראי.

עם זאת, תוכלו לשלם במזומן רק עד עשרה אחוזים ממחיר העסקה, בתנאי שמדובר בסכום שלא עולה על 11,000 שקלים.

כך למשל לא יהיה ניתן לשלם על שיפוצים במזומן כאשר ברשות המסים מבהירים כי מי שישלם במזומן, זו תהיה עבירה לא רק של מקבל הכסף אלא גם של המשלם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר