פרסום ראשון

השנה שעברה מציגה: שיא היסטורי בגיוס החרדים לצה"ל

על רקע הדיון ב"חוק הגיוס": נתוני 2017, השנה האחרונה שהפרטים לגביה סוכמו בצה"ל, חושפים זינוק מספרי בגיוס חרדים - וגם לא מעט עובדות מעניינות על החרדים שבחרו לשרת בצבא (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Corinna Kern/Flash90)

פרסום ראשון: הדיון הציבורי ב"חוק הגיוס" המבושש לבוא סוערים מתמיד, כשהפעם חילוקי הדעות הם גם מתוך הבית פנימה; הסיעות החרדיות בכנסת. כעת, רגע לפני שמעמדם החוקי של בני הישיבות פוקע, נחשפים נתוני הגיוס המלאים של השנה שעברה.

כפי שדווח ב"כיכר השבת" בימים האחרונים, הממשלה הגישה לבג"ץ בקשה לארכה נוספת לפני חקיקת "חוק גיוס" חדש, זאת משום שההסדר הנוכחי, תוצאת החוק הקודם, צפוי לפוג במוצאי השבת הקרובה, בחצות, עם תחילתו של חודש דצמבר.

סיכוייה של בקשה זאת קלושים, לפחות לפי הפרסום ב'מעריב' כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התריע מראש כי בג"ץ לא יקבל אותה, אך שרת המשפטים איילת שקד התעקשה בכל זאת לגשת לבג"ץ, בניסיון לצאת מהפלונטר הפוליטי שעלול להוביל להקדמת הבחירות.

על רקע דיון ציבורי זה, מעניין במיוחד מה שהתרחש בנושא במהלך שנת 2017 - השנה האחרונה שנתוני הגיוס המלאים במהלכה סוכמו בידי צה"ל.

מתברר, כי ב-2017 התגייסו לא פחות מ-3070 צעירים המוגדרים כחרדים - מספר המהווה שיא של כל הזמנים. הצעירים הללו באים מתוך מחזור גיוס של כ-9,700 חרדים בגיל הרלוונטי.

הח"כים ביטן ומוזס בראיון ל'כיכר': "לא צריך חוק גיוס" (צילום: ישי כהן וחיים גולדברג, כיכר השבת)

יצוין, כי לשנת 2017 לא נקבעו יעדי גיוס חרדים, בשל העובדה הפשוטה כי בג"ץ כאמור פסל את "חוק הגיוס" האחרון, אך לפי השיטה בה נקבעו היעדים לשנים הקודמות, טרם נפסל החוק - העלאת היעד בתוספת השנה שלפניה בנוסף למאה - היעד הרלוונטי ל-2017 היה עומד על 3,800 חרדים מגויסים.

אך למרות שהמספר של 3070 חיילים חרדים אינו מגיע ל"יעד" זה, הוא משקף בכל זאת עלייה הדרגתית ועקבית: אם בשנת 2013 התגייסו 1972 חרדים לשירות צבאי, הרי שב-2014 הגיע מספר החיילים החרדים ל-2203; ב-2015 - 2475 - ו-2016 הגיעה כבר ל-2850 כאלו.

אילוסטרציה (צילום: Sarah Schuman/ Flash90)

נתון מעניין נוסף, שעולה מתוך סיכום גיוס 2017, הוא שהעיר שסיפקה את מספר החיילים הרב ביותר, כך מתברר מתוך ליקוט מהנתונים הרבים של שנת 2017, היא ירושלים.

מי שעוד נחשפים בסיכום זה, המתפרסם כעת לראשונה, הם כמה נתונים מחייהם האישיים של החיילים החרדים. כך לדוגמה עולה, כי החייל החרדי המבוגר ביותר, שנמצא כמובן בשירות חובה, הוא בן 33, החייל החרדי עם הילדים הרבים ביותר הוא אב לחמישה והחייל שמגיע מהמשפחה הכי ברוכת הילדים הוא אח ללא פחות מ-16 נפשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר