ניסיון אחרון?

עו"ד וינרוט יערער לעליון על מבחני הלשכה

עו"ד יחיאל וינרוט, בנו של יעקב וינרוט ז"ל נבחר לייצג את המתמחים שנכשלו בבחינת לשכת עורכי הדין בערעור לבית המשפט העליון בבקשה לפסול כמה שאלות במבחן (משפט)

מצולמים: מימין – עו"ד אושר רובינגר, ד"ר יחיאל וינרוט ועו"ד ליאב איינס (צילום: סיון פרג')

משרד ד"ר י. וינרוט ושות', בראשותו של עו"ד ד"ר יחיאל וינרוט, בנו של עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ז"ל שהלך לעולמו בחודש שעבר, הגיש היום (רביעי) ערעור לבית המשפט העליון בנושא בחינת לשכת עורכי הדין בניסיון להציל את המתמחים שמנסים כבר כמה פעמים לעבור את הבחינה הקשה.

הערעור הוגש על ידי עוה"ד ד"ר יחיאל וינרוט, ליאב איינס ואושר רובינגר ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות'.

עד כה הוגשו שש עתירות לבית המשפט המחוזי בירושלים בנושא אחוזי המעבר הנמוכים משמעותית שנרשמו בבחינות הלשכה האחרונות (תחילה 12% בלבד ובהמשך 32%).

חלק מהטענות שעלו דנו בכך שהבחינה כללה שאלות קשות במיוחד בנושאים איזוטריים, שאלות בנושאים שלא נכללו בחומר, ושאלות שנוסחו בצורה לא ברורה כך שניתן היה לפרשן במספר אופנים. בעתירות שהוגשו עלתה הדרישה לפסילה של חלק מהשאלות וכן דרישה לבדיקה חוזרת של מטלת הכתיבה. עם זאת, בית המשפט דחה את כל הבקשות בנוגע לשאלות וקיבל את העתירה ביחס למטלת הכתיבה בלבד.

בשל כך, פנתה קבוצה מהעותרים למשרד ד"ר י. וינרוט ושות', בבקשה שיגיש בשמה ערעור לבית המשפט העליון על פסק דינו של בית המשפט המחוזי.

עוה"ד ד"ר יחיאל וינרוט, ליאב איינס, ואושר רובינגר ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות' מסרו בתגובה: "בשנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת ונמשכת של החמרה בבחינות הלשכה ששיאה בבחינה האחרונה. הבעיה איננה כמובן בעצם הרצון להעמיק ולהגביר את הידע. הבעיה היא בכך שהבחינה הולכת ומתרחקת מתכליותיה הבסיסיות. למתמחים מוצגות שאלות אזוטריות המנוסחות באופן מעורפל ומטעה – דבר המוביל להכשלתם של המתמחים גם אם למדו לבחינה היטב, וגילו בקיאות בחומר הנלמד. אנחנו מקווים ומאמינים שבית המשפט העליון יתקן את הדרוש תיקון ויקבל את הערעור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר