נס בירושלים

כמעט אסון: בן שנה וחצי בלע מוצץ בשנתו

פעוט בן שנה וחצי בלע את המוצץ שלו בעת שישן בבית המטפלת שזיהתה את המקרה ופינתה אותו לטיפול רפואי. המוצץ נשלף בשלום בחדר ניתוח בבית החולים 'הדסה' (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

תינוק בן שנה וחצי פונה באמבולנס לחדר המיון בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שבלע את המוצץ במהלך שנתו בביתה של המטפלת בקרית יובל בירושלים.

לאחר שזו שמה לב כי המוצץ בפיו נתקע עמוק בגרונו ולא היה ניתן למושכו, היא פינתה אותו במהירות למרפאת קופת החולים הסמוכה ומשם באמבולנס לבית החולים 'הדסה'.

ד"ר איתי גרוס, רופא ילדים אשר קיבל את התינוק בחדר המיון, מתאר: "התינוק הגיע עם מד"א ובליווי רופא קופת חולים וסבל מקוצר נשימה משמעותי ביותר. היה לו מעבר אויר מאוד צר ורק בזויות מסוימות הוא הצליח לנשום, בקושי רב ותוך כדי שהוא מחרחר כאשר נשקפת סכנה ממשית לחייו.

''הבנו מהמנח של המוצץ שלא ניתן לשלוף אותו בחדר המיון, למרות מאמצים של צוות רב תחומי שהגיע מיד. לאחר שיוצב מצבו, כולל הנשמה והרדמה בצינורית שעקפה בזהירות את המוצץ, הוא הועבר בדחיפות לחדר ניתוח", סיפר הרופא.

חגי ניסני, אביו של הילד, תיאר כי "קיבלתי טלפון ובו הודיעו לי שהילל בלע מוצץ שלם. המטפלת שלו לא איבדה עשתונות, מיהרה איתו לקופת חולים ותוך דקה הם היו שם. במרפאה ניסו לשמור על נתיב אויר ולהוציא את המוצץ ואליהם חברו אנשי מד"א שסייעו להם במאמצים הללו. מד"א פינו אותו במהירות להדסה".

ד"ר מנחם גרוס, מנהל היחידה לאף אוזן גרון בילדים וד"ר ניר הירשהורן, מומחה אף אוזן גרון בילדים, ניתחו את התינוק יחד עם צוות הרדמה בכיר בהליך עדין ומורכב.

"המוצץ, מוצץ סטנדרטי לחלוטין בעל בסיס וידית מפלסטיק קשיח, נתקע בכניסה לבית הדיבור והוושט. זו בהחלט הפעם הראשונה שבה אנו נתקלים במצב שכזה", מספר ד"ר גרוס. "הסכנה הייתה שדרכי האוויר העליונות יחסמו בשל היותו של המוצץ נעוץ עמוק בגרונו של התינוק באופן רוחבי".

"בחדר הניתוח, כשהתינוק מונשם ומורדם, תמרנו והוצאנו את המוצץ מתוך חלל הלוע. הצלחנו להוציאו מבלי לבצע חתכים, ושלפנו אותו במלואו דרך הגרון.

"אכן מדובר במוצץ רגיל, אשר חלקו הקדמי סיליקון אך כל השאר עשוי פלסטיק קשיח. בעבר פחדו מבליעת מוצצים שהיו עשויים מגומי, אבל כיום מייצרים מוצצים עם חלק מפלסטיק וקוטר רחב כדי שמקרה כזה לא יקרה ואכן לא ברור כיצד זה קרה", מסרו ד"ר גרוס וד"ר הירשהורן.

המוצץ לאחר שהוצא צילום: ביה"ח הדסה עין כרם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר