ה'בבא הנא'

הערב: הילולת רבי אברהם אבוחצירא זצ"ל

הערב (ליל שישי, כ"ב בכסלו) חלה הילולת ה'בבא הנא' רבי אברהם אבוחצירא זצ"ל, בנו של ה'בבא חאקי' זי"ע וחתן דודו ה'בבא סאלי' זי"ע, שכיהן כרבה של יבנה וכרבה של רמלה (חרדים)

רבי אברהם אבוחצירא זיע"א (באדיבות המשפחה)

הערב (ליל שישי, כ"ב בכסלו) חלה הילולת רבי אברהם אבוחצירא זצ"ל, בנו של ה'בבא חאקי' רבי יצחק אבוחצירא זי"ע וחתן דודו ה'בבא סאלי' זי"ע, שכיהן כרבה של העיר יבנה ולאחר מכן כרבה של העיר רמלה.

רבי אברהם נולד בשנת תרע"ה בתאפיללאת שבמרוקו, לאביו הגדול ה'בבא חאקי' זיע"א, בנו של רבי מסעוד אבוחצירא זיע"א, בנו הגדול של מרן ה'אביר יעקב' רבינו יעקב אבוחצירא זיע"א, ולאמו הצדקנית הרבנית אסתר ע"ה, בתו של רבי דוד אבוחצירא זיע"א, ששימש כסנדק בבריתו של רבי אברהם.

מעת עומדו על דעתו היה מתלווה לסבו רבי דוד, שהיה אוהבו ומחבבו מאוד. בצלו הגדול גדל רבי אברהם וינק אורחות חיים של קדושה וטהרה. לימים, העידו כל רואיו, כי רבי אברהם היה ממש זיו אקונין של סבו הגדול ע"ה, שהיה דומה לו מאוד בפניו ובקומתו.

נשא לאישה את הרבנית רחמה ע"ה, בתו של הבכירה של הבבא סאלי זיע"א, אשר היתה עזר כנגדו וסייעה לו בכל מפעליו. לאחר נישואיו ישב ושקד על התורה עם בן דודו רבי מאיר אבוחצירא, בישיבה בבודניב ולאחר מכן בישיבה בארפוד.

בהיותו בן ל"ד שנים, בשנת תש"ט עלה לארץ הקודש עם אביו רבי יצחק ובני המשפחה. אביו השתקע ברמלה ורבי אברהם קבע את מושבו ביבנה, שם התמנה לכהן רבה של יבנה והנהיג את קהילתו בעוז.

בבא הנא זי"ע

בשנת תשי"א עלה דודו וחמיו רבינו ישראל אבוחצירא, ה'בבא סאלי', לארץ הקודש והשתקע בבית חתנו ולאחר זמן מה שאל אותו 'איה יבנה וחכמיה', ובירכו רבי ישראל שהקב"ה ישלחו לו תומכים ומסייעים ויצליח דרכו בהקמת תלמוד תורה וישיבה, ואף הושיט לו סכום כסף להשתתפות במצווה.

וכך, באותו שבוע, פתח רבי אברהם את התלמוד תורה הראשון ביבנה, ובאותה שבת דרש בכל העיר על פתיחת התלמוד תורה והישיבה, וביום ראשון כבר נהרו עשרות תלמידים.

בשנת תשכ"ד, עלה שוב רבינו ישראל אבוחצירא לארץ, וקבע את מושבו בבית חתנו, וכך במשך כמה שנים התגורר אצלו ביבנה, ורבי אברהם היה מכבדו ודואג לו לכל מחסורו, עד שלאחר כמה שנים עבר ה'בבא סאלי' להתגורר בדרום הארץ, והתבטא על חתנו כי היה "צדיק נסתר".

לצד גדולתו בתורה, גם ברכותיו נשאו פרי ולעתים אף רוח הקודש פקדה את בית מדרשו. אחד הסיפורים המפורסמים היה כאשר רבי ברוך אבוחצירא הגיע לביתו וסיפר לו כי הם בדרכם לשדה התעופה לקבל את פניו של הבבא סאלי שעושה את דרכו לארץ ועתיד לנחות בשעה פלונית. רבי אברהם רשם את השעה על הדף, אך לאחר כמה דקות מחק את השעה וכתב את השעה 12. כאשר הגיעו לשדה התעופה לקבל את פני הבבא סאלי, הופתעו הנוכחים לראות כי הטיסה לא נחתה בשעה שנקבעה אלא רק בשעה 12, כפי שרבי אברהם כתב על הדף, או אז הבינו הם את אשר ראו בביתו.

במשך עשרים שנה הנהיג את קהילתו ביבנה, עד שלאחר הסתלקות אביו הגדול זיע"א, נענה להפצרות הרבות שישב על כסאו של אביו ועבר להתגורר ברמלה ולכהן בה כרב העיר.

כעבור כמה שנים, חלה רבי אברהם את חוליו האחרון ולמרות הסבל והמכאוב קיבל עליו דין שמים באהבה וחיזק את כל הסובבים אותו, וביום כ"ב כסלו תשל"ד, נצחו אראלים את המצוקים ונתבקש רבינו לישיבה של מעלה.

סמוך למקום מנוחתו - בבית העלמין הישן ברמלה - הקים בנו רבי יעקב אבוחצירא כולל אברכים והושיב ישיבה על קברו, אשר בה עוסקים בתורה יומם ולילה. כמו כן הקים בירושלים כולל "אברהם אוהבי", וכן הוקמו עוד בתי כנסיות ובתי מדרשו על שמו של רבינו אברהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר