לקראת השימוע?

דרמה בסביבת נתניהו: צוות ההגנה - הוחלף

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להחליף את הרכב צוות ההגנה שלו, אותו הוביל עד כה עו"ד עמית חדד, זאת ככל הנראה לקראת השימוע המתקרב ב-3 פרשיותיו • מי ומי בשמות החדשים (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתניהו. מנין תבוא ישועתו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בצעד דרמטי, החליף היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו כמעט את כל צוות ההגנה שלו, בתיקי החקירה שמתנהלים נגדו.

על פי חשיפת 'החדשות', בראש יעמוד עו"ד נבות תל צור, שכבר הרכיב תחתיו צוות הגנה חדש, שיכלול בין היתר את עו"ד עודד מודריק.

עו"ד נבות תל צור הוא אחד השמות הבכירים והוותיקים בעולם המשפט, כשבין השאר ייצג בעבר את אהוד ברק, אהוד אולמרט ופואד בן אליעזר. כך גם עו"ד מודריק, המוערך עוד מתפקידו הקודם כשופט בית המשפט המחוזי.

את עו"ד עמית חדד, מי שהיה השם הבולט בצוות ההגנה הקודם, הוחלט להשאיר בצוות ההגנה של ראש הממשלה - תחת עו"ד תל צור.

הפרשנות למהלך משמעותי זה של ראש הממשלה נתניהו, היא היערכותו לשימוע בפני היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובעתיד אולי אף בפני בית המשפט, זאת לאחר שחקירותיו במשטרה הסתיימו.

מדוברות ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסום: "עו"ד עמית חדד היה ונשאר בצוות ההגנה של ראש הממשלה. ‏עו"ד נבות תל צור מצטרף לצוות ההגנה יחד עם השופט בדימוס עודד מודריק - שישמש יועץ בכיר".

כזכור, גורם אכיפה בכיר הבהיר ל'החדשות' בחודש שעבר, כי אחרי שנתיים וחצי ו-12 חקירות בשלושה תיקים שונים - 1000, 2000 ו-4000 - ראש הממשלה ניצב כבר מאחורי סאגת החקירות. אלו מאחוריו, כולל השלמות החקירה אליהן נדרש בעבר.

גורם בפרקליטות הדגיש, "לוחות הזמנים יפתיעו הפעם", כשהוא מכוין ל'סחבת' שניכרה עד כה ולטענות על התמשכות מוגזמת של החקירות. הגורם הבכיר הוסיף, כי המשטרה התחילה כבר לכתוב את את סיכומיה בתיקים 1000 (פרשת המתנות), 2000 (השיחות עם מו"ל ידיעות אחרונות) ו-4000 (פרשת וואלה-בזק).

לדבריו, המשטרה ערכה גם פעולת חקירה משמעותית בארה"ב ב'תיק 4000', אף שבפרקליטות סברו כי היא לא תניב חומר חדש - מה שאכן הוכח לבסוף.

בתחילת השבוע אמר כזכור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כי עדיין מוקדם מדי לקבוע אם נתניהו יוכל לכהן תחת כתב אישום. במענה לשאלה, בשיחה פתוחה עם סטודנטים באוניברסיטת בר אילן, האם נתניהו יוכל להמשיך אם יוגש נגדו בעתיד כתב אישום, השיב היועמ"ש: "מוקדם מדי. שאלה הבאה. מאיפה אני יודע? לא חשבתי על זה".

בדבריו במקום אמר מנדלבליט: "אני מטפל בתיקים האלה עם חשיבות ציבורית רבה, משקיע בהם מאמץ אישי גדול ומבין את החשיבות והצורך לטפל בהם בצורה המיטבית והמהירה ביותר - וכך אנחנו עושים כל הזמן. החקירה בתיק 4000 על סף סיום, לאחר מכן הם צריכים להעביר את ההמלצות. אנחנו פועלים כדי לקבל החלטות בהקדם האפשרי - זה דבר ראשון במעלה במשמרת שלי‎".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר