פיצול חרדי בבית שמש

עליזה בלוך הרכיבה קואליציה; בכיר 'דגל' בעיר: 'לא נצטרף'

ראש עיריית בית שמש בהישג פוליטי מרשים, כאשר היא מקימה קואליציה תוך פיצול בין החרדים בעיר: אגודת ישראל בפנים; דגל התורה וש"ס נותרו בחוץ • חילוקי דעות בתוך 'דגל', באשר לעתיד (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נציג 'אגודה' בעת חתימת ההסכם עם בלוך (צילומים: דוברות עיריית בית שמש)

ראש עיריית בית שמש החדשה עליזה בלוך בישרה הערב (מוצ"ש), כי "יש קואליציה", זאת לאחר שחתמה על הסכמים עם סיעות אגודת ישראל, הליכוד והבית היהודי. דגל התורה וש"ס, עדיין בחוץ.

אגודת ישראל תקבל לידיה, סגנות ראש עיר בשכר, יו"ר ועדת משנה לתכנון ובנייה, רשות הרישוי, תיק ההנדסה, יו"ר תאגיד המים, חלק מתיק החינוך - כשימונה מטעמה אחראי על החינוך החרדי, תיק נוער חרדי, תיק נכסים והממונה על ההקצאות, תיק פעילות קהילתית ודירקטור בחברה הכלכלית.

בהודעה שהוציאה הערב עליזה בלוך נכתב: "שמחה על הקואליציה הקיימת, ומקווה שבימים הקרובים ייכנסו גם דגל, ש"ס ועץ. כחלק מהתחייבויותינו, כל נציג בקואליציה הזו ייצג את כלל תושבי העיר, וכולנו מחויבים לשיווין הזדמנויות לכולם, למקצועיות ולאחריות".

לאחר פרסום ההודעה, אומר בכיר בדגל התורה ל'כיכר השבת', כי על פי המסתמן כעת, הסיעה בדרכה לאופוזיציה. "הפשיטו אותנו מכל הסמכויות החשובות לנו בנושאי דת. אין סיבה להיכנס לקואליציה ולהיות רגל שלישית בהכל", הוא מסביר.

החברים החדשים מרימים 'לחיים'

ל"כיכר השבת" נודע, כי בתוך המפלגה הליטאית ישנם חילוקי דעות אם להיכנס לקואליציה של בלוך, זאת כאמור על רקע נטילת מרבית הסמכויות שהיו בידיהם בקדנציה הקודמת.

חלק קטן מהחברים מעוניין להיכנס בכל מחיר לקואליציה, תמורת סגנות בשכר, אך לעומת זאת מרבית החברים סבורים כי כניסה לקואליציה של בלוך תהיה "התבזות".

בכירים במפלגה טוענים, כי לאחר שהבית היהודי קיבל את הסמכויות בענייני מקוואות וקבורה, לא נוכל להיכנס לקואליציה – "כך דעתם של מרבית רבני העיר", אומר גורם בכיר ב'דגל'.

ההצעות שנותרו לדגל התורה, המונה ארבעה נציגים, הן מועטות. לדברי בכיר בסיעה המקומית: "מלבד סגנות ותיק שפ"ע, אין עוד תיקים או סמכויות משמעותיות בהצעה של עליזה בלוך. את הדברים שחשובים עבורנו נתנו לאגודת ישראל ולבית היהודי, ולכן במצב הנוכחי אין סיכוי שניכנס לקואליציה רק עבור ג'וב לאחד החברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר