בכנס הליכוד

נתניהו: "ההמלצות הן משחק מכור מראש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את המשטרה והמפכ"ל היוצא רב ניצב רוני אלשיך בנוגע להמלצות להעמיד אותו ואת אשתו לדין והתקבל בתשואות רמות • צפו (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 וידאו: עמוד הפייסבוק של נתניהו)

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (ראשון) את המשטרה באירוע הדלקת נר ראשון של חנוכה יחד עם אנשי הליכוד בכפר המכביה ואמר: "פרסום ההמלצות ביום האחרון לכהונת המפכ"ל מוכיח את מה שאני אומר מהיום הראשון: זה משחק מכור מראש". נתניהו הגיע לאירוע יחד עם רעייתו, שגם אותה המשטרה ממליצה להעמיד לדין בתיק והתקבל בתשואות רמות.

"עכשיו חנוכה זה אמנם חג של ניסים, אבל אני חייב לשאול אתכם, איך תזמנו את פרסום ההמלצות ההזויות האלה נגד שרה ונגדי בדיוק ביום האחרון של המפכ"ל? מה אני אגיד לכם, נס חנוכה אמיתי. איזה מתנה נתנו לנו", הוסיף. "מסע הציד נגדנו ממשיך. לא הופתעתי מההמלצות ולא הופתעתי שהן פורסמו דווקא היום. עוד לפני החקירה הראשונה, כבר קבעו והדליפו שאלו יהיו ההמלצות, אז מה חדש?".

נתניהו תקף את המפכ"ל היוצא רב-ניצב רוני אלשיך, ואמר באירוע: "אינני יודע מי יהיה המפכ"ל הבא אבל אני יודע דבר אחד. תהיה לו עבודת שיקום גדולה מאוד. האמון של הציבור במשטרה הוא לא בשיא של כל הזמנים כי כולם, אף אחד לא טיפש פה, אני אומר את מה שכולם רואים. עיתוי כל כך שקוף וקטנוני של המלצות שנקבעו מראש, תהליך נגוע, סיפורי שווא, בכירים שהיטו שופטים. ההמלצה לא מפתיעה והעיתוי לא מפתיע".

ראש הממשלה התייחס ליחסיו עם בעלי בזק שאול אלוביץ' כפי שהתפרסמו בתיק החקירה ואמר: "לא נתתי לאלוביץ' כלום ולא קיבלתי ממנו כלום. אני מקבל את ההחלטות שלי כשרק דבר אחד עומד לנגד עיני- טובת אזרחי ישראל וטובת מדינת ישראל. שנית, התהליכים היו ראויים לחלוטין. אף אחד לא היה בקומבינה כי לא הייתה קומבינה. אז תשאלו, איזה דבר מיוחד קיבל אלוביץ ממני? ואני אגיד לכם, לא רק שהוא לא קיבל דבר, בתקופתי הוא ובזק רק הפסידו".

ראש הממשלה התייחס גם לאתר וואלה שעל פי החשדות היה המקום בו העניק לו אלוביץ' טובות: "וואלה הוא אתר שמאלני שנתן ונותן לי סיקור שלילי כבר שנים ובעיקר נתן סיקור שלילי ערב הבחירות".

"אני אומר את המובן מאליו, אינני חושש מכלל הביקורות, אני עוד מדבר במתינות לעומת אזרחי ישראל, אני לא מדבר על השוטרים והשוטרות, משהו פה לא בסדר וכולם מרגישים את זה. ישראל היא מדינת חוק ובמדינת חוק להמלצות המשטרה אין שום תוקף חוקי. אם אתם רוצים המחשה לכך, אומר לכם שאין ספור המלצות של המשטרה נדחו אין ספור פעמים על ידי הגורמים המוסמכים".

בדבריו, נתניהו תקף את המשטרה עוד ואמר, "אי אפשר לצפות לתוצאה אחרת כשראשי המערכת טענו בעזות מצח בלתי רגילה שאני שלחתי חוקרים פרטיים נגד חוקרי המשטרה ושרעייתי שרה שלחה את קצינת המשטרה צ' להתלונן על הטרדה נגד ראש היחידה החוקרת. איזה טענות הזויות, לא יאומן. אתם זוכרים איך הטענות המטורללות האלה? שפעלנו נגד החוקרים, פורסמו ברעש גדול בשעות השיא של הטלוויזיה? שמתם לב איך הן התפוגגו בקול דממה דקה, דממה מוחלטת. איך אפשר לנהל חקירה נקייה כשאומרים לחוקרים שאני ורעייתי שולחים חוקרים נגדם?".

"לא חקרו את עד המפתח יאיר לפיד שנפגש בסתר עשרות פעמים עם נוני מוזס ושכולם פעלו להעביר חוק שהיה סוגר את ישראל היום, חוק שלולא התנגדות שלי היה עובר בכנסת. אני לא חושב שזה בריא בדמוקרטיה שמשטרה תחקור יחסי עיתונאים פוליטיקאים, אבל אם חוקרים שיחקרו את כולם. זמן לומר את האמת שאזרחי ישראל יודעים אותה: הוציאו עשרות מיליונים על חקירות סרק אבל סיקור אוהד לעשרות ח"כים תמורת חקיקה בכנסת לא חקרו. לא ביבי - לא חוקרים", הוסיף.

דבריו של נתניהו מגיעים על רקע המלצת המשטרה להעמידו לדין בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק בזק-וואלה. המשטרה ורשות ניירות ערך הודיעו כי סיימו את החקירה בפרשה, העוסקת בחשד לכאורה לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים שבוצעו על ידי ראש הממשלה ושאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת בזק ואתר "וואלה".

החשד המרכזי הוא שראש הממשלה לקח שוחד ופעל תוך ניגוד עניינים, בכך שהתערב ופעל בהחלטות רגולטוריות המיטיבות עם שאול אלוביץ' ועם "קבוצת בזק", ובמקביל דרש במישרין ובעקיפין להתערב בתוכני אתר "וואלה" באופן שיסייע לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר