המחלוקת בבית שמש

'אגודה' ל'דגל': "זו עזות מצח לבקש שנמרה את פי רבותינו"

לאחר שנציג 'דגל' זימן ישיבה על כניסה לקואליציית בלוך, משיבים נציגי 'אגודה' בבית שמש אש, טוענים להולכת הציבור שולל ומביעים זעזוע מ"עזות המצח". שני המכתבים (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
עיריית בית שמש (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

ארבעת חברי אגודת ישראל בבית שמש במכתב תגובה המתפרסם לראשונה: "רואים בחומרה את השימוש בבלנק הנושא את שם הרשימה והולכת הציבור שולל, והכל בכדי ליצור מהומה ופוטש תקשורתי"

'דגל התורה' בבית שמש עושים כל מאמץ כדי למנוע מ'אגודת ישראל' להיכנס לבדה לקואליציה של ראש העיר עליזה בלוך.

אתמול (ראשון) שיגר שמואל גרינברג, יו"ר דגל התורה בבית שמש, מכתב לחבריו לרשימת 'יהדות התורה' בו הוא מזמן אותם לישיבת סיעה הבוקר, בשעה 9:30. המכתב נשלח לכל מרכיבי סיעת יהדות התורה המקומית, אגודת ישראל, כח (שלומי אמונים) ודגל התורה.

בפגישה היו אמורים ארבעת חברי דגל התורה גרינברג, מונטג, ברילנט וסילברסטין לדרוש מחבריהם באגודת ישראל ארנרייך, ויסמן, גולדברג ופרנקל שלא להיכנס לקואליציה בגלל המחויבות כסיעה מאוחדת.

מכתב הזימון של גרינברג

במכתב הזימון ששיגר גרינברג נכתב כי הישיבה תתקיים בשעה 9:30 ותתחיל תוך 15 דקות ממועד תחילתה בכל מספר משתתפים. לפי מכתב הזימון, על הפרק "הסכמים קואליציונים" ו"שמירה על צרכי הדת בעיר".

ברקע עומדת גם החלטתו של ראש העיר היוצא משה אבוטבול שנכנס, בגלל טעות טכנית שנוצרה בליל הגשת הרשימות, לרשימת יהדות התורה והתחייב להתפטר, וביממה האחרונה החליט שלא להתפטר מתפקידו, מה שמונע מנציג 'שלומי אמונים', נחמן פרנקל, להיכנס למועצת העיר בית שמש והופך את יחסי הכוחות מארבעה מ'דגל' מול ארבעה מ'אגודה', לחמישה מול שלושה, כל עוד ואבוטבול מסרב להתפטר.

הבוקר, משגרים חברי 'אגודת ישראל' מכתב תגובה זועם וחריף בו הם קובלים על אי התפטרותו של אבוטבול כמו גם על הניסיון של 'דגל' למנוע מהם כניסה לקואליציה.

"אנו מכרזים בגאון כי אנו כפופים לשרי התורה והחסידות חברי מועצג"ת של אגודת ישראל ואדמו"רים, אשר לאורם אנו הולכים, איננו מתכוונים לדון עמכם על נושאים שביקשתם להעלות בחוצפה על סדר היום, זו עזות מצח שלא נשמע כדוגמתה לבקש מנציגי חרדים להמרות פי רבותיהם, נהרא נהרא ופשטיה, הנשמע כדבר הזה?", כותבים חברי 'אגודה'.

מכתב התגובה של 'אגודה'

במכתב הם למעשה דוחים את חוקיות הישיבה שנקבעה וכותבים: "מובהר בזאת כי יהדות התורה איננה סיעה אלא רשימת מועמדים, רשימת "יהדות התורה המאוחדת אגדות ישראל - דגל התורה" הינה רשימת מועמדים משותפת למועצת העיר, המאגדת שלוש סיעות במועצה היוצאת, שהם: אגודת ישראל, כלל חסידי וקהילות ירושלים ודגל התורה, בא כח סיעת 'אגודת ישראל' הינו ישעי ארנרייך, ובא כח סיעת 'כלל חסידי וקהילות ירושלים' הינו שמעון גולדברג, כך שבכל מקרה אין שום משמעות להזמנתכם ואיננו כפופים תחת מרותכם כפי שאתם מנסים להציג בעורמה".

עוד כותבים נציגי 'אגודה ' כי "אנו כבאי כח רשימת יהדות התורה המאוחדת רואים בחומרה את השימוש בבלנק הנושא את שם הרשימה והולכת הציבור שולל, והכל בכדי ליצור מהומה ופוטש תקשורתי על נציגים הנשמעים לדעת רבותיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר