יפגש עם פומפאו

נתניהו טס לבריסל: בגלל "המצב הביטחוני הרגיש"

כשהוא מלווה בראש המוסד ויועציו הביטחוניים, ממריא היום לפתע ראש הממשלה נתניהו לבלגיה, כדי להיפגש עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו - והספקולציות פורחות (מדיני)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בכסלו תשע"ט | 03.12.18
נתניהו עם פומפאו (צילום ארכיון: Stern Matty/U.S. Embassy Tel Aviv)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא היום (שני) באופן פתאומי לבריסל, בלגיה, כדי להיפגש עם מזכיר החוץ האמריקני מייק פומפאו השוהה בעיר, כשהוא מלווה בבכירי המערכת הביטחונית בארץ.

יצוין, כי פגישה זו נקבעה זמן רב מראש, אך הוקדמה להיום באופן פתאומי. טרם טיסתו, אמר נתניהו לכתבים: "נדון על הדרכים שאנחנו נוקטים יחד כדי לבלום את התוקפנות של איראן וגרורותיה בצפון".

על פי ההודעה הרשמית שיצאה מלשכתו, "ראש הממשלה ומזכיר המדינה ידונו בהתפתחויות האזוריות", ואיתו יגיעו וישתתפו בפגישה גם ראש המוסד יוסי כהן, ראש המל"ל (המועצה לביטחון לאומי) יעקב נגל והמזכיר הצבאי תא"ל אבי בלוט.

טיסתו זו של נתניהו מעוררת ספקולציות רבות, ולפי כל הדיווחים היא קשורה ישירות למצב הביטחוני הרגיש עליו הוא דיבר בשבועות האחרונים.

כזכור, נתניהו החל לכהן כשר ביטחון לפני כשבועיים, בעקבות התפטרותו של אביגדור ליברמן מהתפקיד, ומאז הזכיר כמה פעמים כי קיים מצב ביטחוני רגיש ביותר - וכך גם מנע בנאומו את התפטרותו של נפתלי בנט מהממשלה על רקע האולטימטום שהציב לקבלת תיק הביטחון.

אתרי הטילים המדויקים של חיזבאללה בלבנון (צילום: דובר צה"ל, מתתוך ynet)

לא ברור אם התקיפה הישראלית הנרחבת ביום חמישי האחרון בסוריה, עליה דיווחו הסורים שכוונה נגד בסיסים של מיליציות איראניות דרומית לבירה דמשק, קשורה גם היא למצב הביטחוני הרגיש, זאת על רקע חשיפת הנחיתה בלבנון של המטוס האיראני העובד בשירות שיירות הנשק מטהרן לביירות, וסרטון האיומים של חיזבאללה בו הוזהרה ישראל כי תתחרט אם תעז לתקוף מטרות בלבנון.

אחת ההערכות, היא שנתניהו ישוחח עם הבכיר האמריקני על ההקמה המזורזת של המפעלים לדיוק טילים בלבנון, יתכן כהכנה לפעולה ישראלית אפשרית לסיכול התפתחות שלילית דרמטית זו.

פגישה זו, שכאמור נקבעה ולפתע הוקדמה, מזכירה - כך לפי הפרשן הצבאי של ynet רון בן ישי - את פגישות ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עם ראשי הממשל בוושינגטון לפני שהוא הוציא לפועל את מבצע הפצצת הכור הגרעיני בסוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר